خبرگزاری کار ایران

روستای اسماعیل آباد به عنوان پایلوت توانمندسازی روستایی کرمان معرفی شد/ آموزش ۲۰ نفر در بخش صنایع دستی و تولیدات روستایی

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۹۷۹

با انتخاب روستای اسماعیل آباد به عنوان روستای پایلوت توانمندسازی روستایی کرمان، آموزش و به کارگیری ۲۰ نفر از اهالی روستا در بخش صنایع دستی و تولیدات روستایی با حمایت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از انتخاب روستای اسماعیل آباد به عنوان روستای پایلوت توانمندسازی روستایی از سوی اداره کل دادگستری استان کرمان، کارگروه مربوطه به ریاست حجت الاسلام محمود محمدی (رئیس دادگستری و امام جمعه موقت زرند)، اسماعیل بلوچ زاده (دادستان)، فتاحی (بخشدارمرکزی) و مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد. در این میان بازدید از عمارت "ایرانی منش" صورت و موانع موجود در مسیر رونق و توانمندسازی روستا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تشکیل شرکت توسعه وعمران اسماعیل آباد، آموزش و به کارگیری ۲۰نفر از اهالی روستا در بخش صنایع دستی و تولیدات روستایی با حمایت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، رفع مشکلات مربوط به برق عمارت، زیباسازی خیابان مشرف بر عمارت از سوی بخشداری مرکزی، میزبانی و برگزاری مسابقه ورزشی در یکی از رشته‌های ورزشی به صورت استانی پس از دوران کرونا با همکاری اداره ورزش و جوانان، آموزش رشته‌های صنایع دستی و برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه عمارت از سوی میراث فرهنگی، ایجاد بازار روباز روستا در عمارت توسط سرمایه‌گذار و در اختیار گذاشتن ۲۰غرفه دائمی برای فروش صنایع دستی و سوغات و تولیدات روستایی، پیگیری دوبانده شدن جاده زرند به رفسنجان ازجمله مهمترین تصمیماتی بود که بعضا ماه‌ها در پیچ و خم اداری معطل مانده بود.

حجت الاسلام محمدی در همین رابطه گفت: هر اندازه روستاها و جوامع روستایی توانمندتر شوند شاهد کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رییس دادگستری زرند نیز به پیشینه برگزاری جشنواره‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: جشنواره‌های روستایی زرند  جایگاه خود را در میان شهروندان باز کرده است و پس از دوران کرونا  با جدیت بیشتر این رویه ادامه خواهد یافت چراکه بازخوردهای این حرکت چه در بحث معرفی روستاها  و توانمندسازی مردم روستا و فروش و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، چه در حوزه تولیدات روستایی و محل  رشد و رونق اقتصادی و شور و نشاط اجتماعی که در نتیجه برگزاری جشنواره‌ها بوجود آمد، هم اکنون به خوبی نمایان شده است.

حجت ااسلام بلوچ زاده هم با اشاره به وجود امنیت و سلامت در منطقه گفت: اسلام تاکید زیادی به این دو مقوله دارد و البته این دو مقوله هم ارتباط مستقیمی با وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، اشتغال جوانان و رونق و شور و نشاط اجتماعی و تفریحات سالم برای شهروندان دارد.

دادستان زرند با اشاره به انتخاب روستای اسماعیل آباد به عنوان روستای پایلوت در توانمندسازی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کرمان گفت: پیشگیری مقوله‌ای فراقوه‌ای  است و برای موفقیت در این طرح باید تمام دستگاه‌ها با هم افزایی و اتحاد نسبت به انجام وظایف قانونی اقدام نمایند.

بخشدار زرند هم ضمن اعلام آمادگی دستگاه اجرایی برای موفقیت طرح مذکور گفت: شهرستان زرند یکی از شهرستان‌های بزرگ اقتصادی است که بر پایه منابع معدنی، کشاورزی و گردشگری و صنایع بزرگ احداث شده و در شرف احداث است و این هنر ماست که چگونه بتوانیم از این منابع در جهت رفاه اجتماعی شهروندان استفاده کنیم.

بخشدار زرند با تاکید بر رفع مشکلات روستای اسماعیل آباد گفت: بخشی از مشکلات  مطرح شده در این نشست، با داشته‌های موجود شهرستان قابل رفع است و برخی از مشکلات و خواسته‌های به حق اهالی  ازجمله موضوع دو بانده شدن مسیر زرند-رفسنجان نیاز به پیگیری‌های استانی و کشوری دارد که  مطمئنم با اتحاد و انسجام و یکدلی که در  مجموعه اجرایی  با  سایر ارکان شهرستان وجود دارد، رسیدن به اهداف  دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز