خبرگزاری کار ایران

معاون بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت تعاون:

خدمتگزاری مطلوب‌تر مهمترین هدف بازرسی وزارتخانه از دستگاه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۱۵۲

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهبود عملکرد و خدمتگزاری هر چه مطلوب‌تر به مردم مهمترین هدف بازرسی این وزارت‌خانه از دستگاه‌های تابعه و زیرمجموعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز لطفی در نشست بازرسی فضای عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان مرکزی در اراک، افزود: فرآیند بازرسی‌ها با رویکرد و سیاست‌های جدید وزارتخانه که به مرکز بازرسی ابلاغ شده با جدیت دنبال می‌شود. 

وی ادامه داد: در سال جاری هدفگذاری شده تا تمام واحدهای اجرایی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل 282 اداره‌کل بازرسی بازرسی شود. در این راستا سلامت نظام اداری، ارتباطات مردمی و پاسخگویی به مردم مهمترین بحث است که با جدیدت دنبال می‌شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در فرآیند بازرسی‌ها، تلاش می‌شود روند به صورت نظامند و ساختارمند باشد و شیوه‌نامه بازرسی تدوین و ابلاغ شده است و در هر بازرسی، شناسنامه بازرسی تهیه می‌شود.

لطفی تصریح کرد: شاخص‌ها در 3 دسته شامل ادارات کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، بهزیستی، آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مدیریت درمان، بانک‌های رفاه و توسعه تعاون و صندوق بازنسشتگی و بیمه روستایی و عشایری است.

وی بیان داشت: بازرسی‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود و بررسی‌ها بر اساس شیوه‌نامه از نقاط قوت شروع می‌شود و اقدامات شاخص نیز تشویق می‌شود. در بازرسی‌ها، چالش‌ها و موانع نیز شناسایی می‌شود و راهکارهای لازم برای رفع آنها پیگیری می‌شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: جمع‌بندی گزارش‌ها و رتبه‌بندی واحدها در استان‌ها، اسفندماه انجام می‌شود و گزارشی از آسیب‌ها، چالش‌ها، نواقص و مشکلات نیز تهیه می‌شود.

لطفی ابراز داشت: ارتباط بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نهادهای نظارتی به صورت مستمر است و هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ گزارش بازرسی از واحدها و شرکت‌های مختلف از سوی سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده که باید پاسخ داده شود و روند آن در حال انجام است.

وی اضافه کرد: نشست‌هایی با نمایندگان سازمان‌ها صورت گرفته و شاخص‌های مختلف در حوزه‌های سلامت و نظام اداری، حقوق شهروندی، شایستگی‌های مدیریتی، ارتباطات سازمانی و ارزیابی عملکرد تدوین شده و در فرآیند بازرسی‌ها، امتیاز دهی انجام و ادارات کل استانی رتبه‌بندی می‌شوند.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: تلاش است در بررسی‌ها از استان‌ها، تبادل تجربیات نیز صورت گیرد و نتایج بازرسی هفتگی هر استان پس از اتمام بازرسی‌ها، در آن استان ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز