خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت حیات‌وحش محیط‌زیست استان مرکزی:

سیلاب، عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد 15 خرداد دلیجان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۹۷

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: علت اصلی مرگ و میر ماهیان سد 15 خرداد شهرستان دلیجان در روزهای اخیر، سیلاب و بهم خوردن مشخصات کیفی آب است. بیشترین تلفات ماهیان این سد در گونه «کاراس» است که این ماهیان کف‌زی هستند.

به گزارش ایلنا، مازیار شریفی افزود: در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند که به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

وی به دلایل تلف شدن ماهیان سد 15 خرداد دلیجان اشاره کرده و ادامه داد: با ورود گل و لای به سد، آب‌شش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل‌آلود از دست می‌دهد و این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شود و در نتیجه موجب خفه شدن آنها می‌شود.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه ماهیان موجود در سد 15 خرداد دلیجان به صورت وحشی زندگی می‌کنند، اظهار داشت: در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه‌برداری انجام شده که در نمونه‌ها و کالبدشکافی هیچ‌گونه خونریزی غیرطبیعی مشاهده نشده است.

شریفی به شرایط فیزیکی و منطقه‌ای سد 15 خرداد دلیجان اشاره داشته و تصریح کرد: این سد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله 5 کیلومتری این منطقه قرار دارد. حجم آب مفید سد مذکور 165 میلیون مترمکعب است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز