خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر اراک عنوان کرد؛

تکلیف شهرداری اراک به ارائه لایحه کمک هزینه حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنائی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۷۸۵

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر اراک و در راستای اجرای سیاست شهر دوستدار کودک، شهرداری این شهر مکلف شده است تا لایحه تأمین کمک هزینه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس استثنائی اراک را تدوین و ارائه کند.

به گزارش ایلنا، عباس خسروانی افزود: در این راستا و به منظور کمک‌رسانی به امر تحصیل کودکان مدارس استثنائی شهر اراک، شورای شهر از شهرداری خواست لایحه تأمین کمک هزینه حمل و نقل این دانش‌آموزان را به شورای شهر ارسال کند تا بودجه آن از محل‌های قانونی پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: کودکان و دانش آموزان استثنائی به دلایل مشکلات خاصی که دارند توان پرداخت تمامی هزینه‌های سرویس مدارس خود را ندارند و چه بسا به دلیل بالا بودن هزینه‌ها از ادامه تحصیل باز می‌مانند و در صورت پرداخت هزینه‌ها، فشار مالی زیادی به خانواده‌ها وارد می‌شود.

سخنگوی شورای شهر اراک اظهار داشت: شرکت‌های فعال حمل و نقلی در این حوزه باید شناسایی شوند و با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری و والدین سرویس مدارس این دانش‌آموزان تأمین شود تا در سال تحصیلی جدید نگرانی بابت جابه‌جایی این دانش‌آموزان برای خانواده‌هایش وجود نداشته باشد.

خسروانی تصریح کرد: فراهم بودن زمینه تحصیل حق مسلم دانش‌آموزان مدارس استثنایی است. بر این موضوع اعتقاد داریم که ایجاد برابری و عدالت دسترسی به خدمات در شهر از جمله وظایف مدیریت شهری است و یک مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز