خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

عبور مصرف برق استان مرکزی از مرز 1000 مگاوات

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۳۰۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه اوج مصرف برق این استان، دیروز شنبه 31 تیرماه از مرز 1000 مگاوات عبور کرد، گفت: به‌رغم تعطیل بودن ادارات و بانک‌های استان مرکزی در روز گذشته شنبه به دلیل آلودگی هوا، باز هم روند مصرف برق افزایشی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: افزایش دما باعث افزایش مصرف برق در روزهای اخیر شده است. به همین دلیل از وسایل سرمایشی استفاده بیشتری می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است تمامی هموطنان در سراسر کشور به منظور تأمین برق پایدار به واسطه مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی در این حوزه، همکاری لازم را به کار گیرند تا بتوان مصرف را مدیریت کرد و تابستان را بدون بحران پشت سر گذاشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: این موضوع از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر است و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از شرایط بحرانی کمک کنند.

محمودی تصریح کرد: در ساعات اوج مصرف که از ساعت 11 تا 17 و 20 تا 23 است، استفاده از وسایل برقی پرمصرف اجتناب شود. همچنین دمای کولرهای گازی را روی عدد 24 تنظیم کرد و یا از دور کُند کولرهای آبی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 770 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد، بیان داشت: تنها با 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی مشترکان، می‌توان به تأمین برق پایدار برای تمامی هموطنان کمک کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تأکید کرد: سال گذشته بالاترین میزان پیک مصرف برق انجام شده در 22 مرداد ماه و به میزان 956 مگاوات بود. همچنین از سوی صنایع، کشاورزان و ادارات استان، 250 مگاوات مدیریت مصرف برق صورت گرفته است.

محمودی ابراز داشت: مشترکان با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را فراهم می‌کنند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز