خبرگزاری کار ایران

یک مسئول عنوان کرد:

خانه‌های مشارکت مردم در سلامت حلقه ارتباطی حکومت و مردم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۹۱

رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های استان مرکزی گفت: خانه‌های مشارکت مردم در سلامت، حلقه ارتباطی بین حکومت و مردم در حوزه سلامت است که نیازهای احصا شده مردم را به گوش مسئولان و پیام‌های نظام سلامت را به گوش مردم می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین بختیاری در نخستین نشست خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان خمین، افزود: خانه‌های مشارکت مردم در سلامت، در تمام ابعاد به مردم تعلق دارد و شهروندان سهامداران اصلی آن هستند.

وی به مهمترین ویژگی‌های خانه‌های مشارکت مردم در سلامت اشاره کرده و ادامه داد: در خانه‌های مشارکت، مردم از دریافت‌کنندگان منفعل خدمات سلامت، به کنشگران اصلی ارائه خدمات تبدیل می‌شوند.

رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های استان مرکزی اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ پیشگیری با هدف ارتقای سلامت عمومی رویکرد نخست خانه مشارکت‌های استان مرکزی است.

بختیاری با اشاره به تشکیل مجامع سلامت در حوزه‌های مختلف در سطح استان، تصریح کرد: در سال جاری پنجمین مجمع سلامت در محورهای تعالی سلامت، جوانی جمعیت و پزشک خانواده در استان مرکزی تشکیل می‌شود.

وی در خصوص دیدگاه‌های دولت در خصوص بهداشت و سلامت جامعه، بیان داشت: نگاه دولت به مسئله بهداشت و سلامت آحاد جامعه ستودنی است و تاکنون در این حوزه در سطح استان گام‌های بلندی برداشته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان خمین نیز در این نشست با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد حلقه واسط بین دولت‌ها و مردم هستند، گفت: بر این اساس مشارکت و همراهی این سازمان‌ها در اجرای برنامه‌ها به عنوان یکی از بازوهای اصلی در ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی‌عدالتی در سلامت جوامع مؤثر است.

حسن انصاری افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، پرداختن به موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت در تمامی شئون و همچنین تلاش در جهت بهره‌مندی و دسترسی عادلانه تمامی افراد جامعه به مؤلفه‌های سلامت است.

وی ادامه داد: به طور قطع لازمه دستیابی به این موضوع و دستیابی به عدالت اجتماعی در حوزه سلامت، انجام برنامه‌ریزی و انتخاب راهبردهای مناسب در استفاده از ظرفیت و توان تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد است.

سجاد رحیمی رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین نیز در این نشست گفت: آموزش سواد سلامت متناسب با نیازهای روز جامعه یکی از مهمترین اقدامات خانه مشارکت مردم در سلامت است. باید این موضوع را در نظر داشت که سواد سلامت بستر به کارگیری سبک زندگی سالم از سوی افراد جامعه را فراهم می‌کند.

در پایان این نشست، فرآیند عضوگیری خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان خمین انجام شد و داوطلبان ریاست این خانه اعلام آمادگی کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز