خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

آغاز سرشماری زمستانه جمعیت حیات وحش مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۳۴۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه طرح سرشماری زمستانه جمعیت حیات وحش این استان آغاز شده است، گفت: در راستای اجرای این طرح، در 12 منطقه تحت حفاظت و مدیریت استان مرکزی، سرشماری سُم‌داران شاخص انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: این سرشماری با هدف برآورد جمعیت حیات‌وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه‌های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات‌وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال‌های قبل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این سرشماری، با حضور محیط‌بانان هر منطقه، کارشناسان حیات وحش و کارکنان اجرایی یگان حفاظت محیط زیست، متخصیصن و جمعی از دوستداران حیات وحش انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: روش سرشماری زمستانه حیات وحش استان مرکزی به صورت مشاهده مستقیم است و تیم‌های سرشماری کننده در گروه‌های 2 یا 3 نفره در مسیرهای مشخص در زیستگاه‌های حیات وحش حرکت می‌کنند و گونه‌های مشاهده شده را در فرم‌های مربوطه ثبت خواهند کرد.

یوسفی تصریح کرد: پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم‌های مربوطه، اطلاعات جمع‌آوری می‌شود و پس از جمع بندی نهایی، میزان حداقل گونه‌های مذکور با توجه به اطلاعات به دست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی می‌شود و نتایج به دست آمده از این تحلیل‌ها در مدیریت و حفاظت گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی را دارد و تاکنون 363 گونه جانوری، شامل 65 گونه پستاندار، 222 گونه پرنده، 55 گونه خزنده، 4 گونه دوزیست، 17 گونه ماهی بومی و 1336 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز