خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد؛

آغاز تولید 16 میلیون اصله نهال در مرکزی / سالانه 4 میلیون نهال سازگار با آب و هوای استان تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۹۱۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه تولید 16 میلیون اصله نهال در این استان آغاز شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق به هنگام این طرح تدوین شده است، گفت: این میزان نهال در راستای نهضت ملی تولید یک میلیارد نهال است که در مدت 4 سال برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: تولید نهال در کشور و استان مرکزی برای گسترش فضای سبز، زراعت چوب، اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و مواد 22 و 27 قانون هوای پاک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس تولید سالانه 4 میلیون نهال سازگار با آب و هوای استان در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی برای توسعه فضای سبز، زراعت چوب، جنگل‌کاری و توسعه پارک‌های جنگلی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: در سال جاری یک میلیون نهال در نهالستان این اداره کل تولید می شود و اسفند ماه نیز در بین مردم و کشاورزان استان توزیع می گردد.

محمدی تصریح کرد: زبان گنجشک، افرا، سرو خمره‌ای، داغداغان، ارغوان، میلک، ارژن، تنگرس، سنجد، بلوط، زالزالک، زرشک و صنوبر از جمله نهال‌هایی است که در نهالستان استان مرکزی تولید می‌شود.

وی بیان داشت: مساحت نهالستان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی 27 هکتار است. تولید نهال در نهالستان این اداره کل به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود و ظرفیت تولید 4 میلیون اصله نهال در آن وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تأکید کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز