خبرگزاری کار ایران

معرفی پارک علم و فناوری استان مرکزی به عنوان دهمین پارک عضو IAPS

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۸۸

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه 69 صندوق پژوهش و فناوری در کشور فعال است که 70 نوع خدمت به واجدان شرایط ارائه می‌کند، گفت: 7800 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است و این صندوق از آذر ماه سال 1397 به بعد 6498 فقره قرارداد به مبلغ 721 میلیارد تومان منعقد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیاوش ملکی فر در جلسه معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان مرکزی در اراک، افزود: این صندوق علاوه بر پرداخت وام، در زمینه‌های مختلف صدور ضمانتنامه و توانمندسازی شرکت‌های فناور نیز فعالیت گسترده دارد.

وی با اشاره به اینکه این صندوق وابسته به معاونت علمی نیست و به طور مستقیم زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، ادامه داد: قانون دانش‌بنیان به منظور کمک به تجاری‌سازی، نوآوری‌ها، اختراعات، شکوفاسازی و کاربردی کردن دانش فنی از طریق ارائه کمک و تسهیلات، این صندوق را ایجاد کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: پس از چند سال وقفه، پارک علم و فناوری این استان به عنوان دهمین پارک علم و فناوری عضو IAPS معرفی شده است.

محمدعلی داستان افزود: در هفته پژوهش سال جاری اقدامات خوبی در استان مرکزی صورت گرفت که برگزاری نمایشگاه و مکاتبه با بیش از 150 ارگان و رونمایی از 11 محصول فناور بخشی از آنها است.

وی ادامه داد: واگذاری زمین به پارک برای توسعه، واگذاری ساختمان‌های دولتی بدون استفاده در سطح استان برای استقرار، فعال کردن ستاد احیای صنایع راکد و نیمه فعال، تعامل با سازمان‌های امور مالیاتی، شرکت شهرکهای صنعتی، شهرداری‌ها، سازمان غذا و دارو، راه و شهرسازی و گمرک و صمت از نیازهای واحدهای دانش بنیان در استان مرکزی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز