خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

در مقوله حجاب و عفاف کار فرهنگی به تنهایی جواب نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۵۳

طرح صیانت و عفاف باعثمی‌شود تا قوانینی که داشتیم و اجرا نمی‌کردیم را اجرایی کرده و خواسته برخی مبنی بر اینکه در این امر باید کار فرهنگی صورت گیرد، خوب است اما کافی نیست و باید اعمال قانون کنیم را محقق کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: طرح صیانت و عفاف باعثمی‌شود تا قوانینی که داشتیم و اجرا نمی‌کردیم را اجرایی کرده و خواسته برخی مبنی بر اینکه در این امر باید کار فرهنگی صورت گیرد، خوب اما کافی نیست و باید اعمال قانون کنیم را محقق کنیم.

حسین نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که چقدر طرح صیانت و حجاب را کارشناسی و اجرایی می‌دانید و اینکه آیا این طرح به دنبال همان طرح حمایت از آمران به معروف نیست؟ گفت: این طرح ارتباطی به طرح قبلی ندارد و بیشتر به مقوله حجاب و عفاف مربوط است. در کشور مقولاتی داریم که قانون هم درموردش وضع شده است و خوب هم اجرا می‌شود اما مقولاتی هم داریم که در قانون و احکام شرعی نیز آمده، اما اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: می‌توان قانون منع استعمال دخانیات را مثال زد که اگر فردی در اماکن عمومی سیگار بکشد، دیگران ممکن است به آن عکس‌العمل نشان دهند و او را از آن مکان طرد کنند بنابراین مقوله حجاب را باید مانند همین موضوع در نظر بگیریم.

وی افزود: اگر در یکسری مقررات قانون وجود دارد اما به درستی اجرا نمی‌شود به دلیل نداشتن عزم ملی و باور است. هروقت به طور جدی به مقولاتی مانند حجاب و احکام دینی می‌رسیم می‌گویند باید کار فرهنگی کنیم. کار فرهنگی خوب است و منکر آن نیستیم اما اعمال قانون هم باید کرد، چون اگر کار فرهنگی کنیم باز کسانی هستند که برایشان مهم نیست و تخلف می‌کنند.

نجابت با بیان اینکه عزم ملی کسانی که مجری قانون هستند، در اجرای این طرح مهم است، اظهار داشت: مجریان قانون گاهی ادعا می‌کنند ما نارسایی قانونی داریم و کسانی که در ماشین‌ها بدون حجاب حرکت کرده و گستاخی می‌کنند هم می‌گویند ما قانون نداریم و حریم خصوصی داریم و این طرح به طور کلی تلاش دارد که مقوله حجاب و عفاف را قانونمدار ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز