خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن صورت گرفت؛

تصویب لایحه تعیین وظایف واختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

کد خبر : ۱۴۸۹۳۴

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است از شرکت ها و تعاونی ها به لحاظ ارزی، ریالی و ارائه تسهیلات و بازار فروش در جهت شکل گیری اقتصاد تعاونی و مردمی حمایت کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون علاوه بر اینکه لایحه تعیین اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ تصویب شد، کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با طرحی درباره تشکیل سازمان هوشمندسازی خدمات کشاورزی مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا، االله وردی دهقانی با تشریح جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بررسی طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده(۲۲) مکرر به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار بود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخشی از لایحه مذکور مربوط به کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسید.

وی درباره جزئیات لایحه مذکور گفت: بر اساس این لایحه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است از شرکت ها و تعاونی ها به لحاظ ارزی، ریالی و ارائه تسهیلات و بازار فروش در جهت شکل گیری اقتصاد تعاونی و مردمی حمایت کند.

دهقانی همچنین با اشاره به طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده(۲۲) مکرر به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: بر اساس این طرح قرار بود سازمان هوشمند سازی خدمات کشاورزی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود که کمیسیون صنایع و معادن با کلیات آن مخالفت کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح تشکیل هوشمند سازی خدمات کشاورزی مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است و بار مالی دارد؛ لذا وزارت جهاد کشاورزی می تواند مانند سایر وزارت خانه ها خدمات خود را هوشمند کند و نیازی به تشکیل این سازمان نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز