خبرگزاری کار ایران

هشدار نماینده زابل، زهک و هیرمند؛

خالی از سکنه شدن استان سیستان تهدیدات امنیتی به دنبال دارد

کد خبر : ۱۱۶۸۰۷

به طور حتم آبرسانی به وسیله لوله به سیستان و هامون تنها راه نجات این منطقه است، از این رو مسئولان باید در اجرای این پروژه تلاش کنند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون مردم این استان به علت فقر و بیکاری به استان های دیگر مهاجرت می کنند، گفت: خالی از سکنه شدن استان سیستان تهدیدات امنیتی را برای کشور به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا، حلیمه عالی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی ضمن تسلیت به شهادت رسیدن ۱۴ مرزبان ایران در منطقه سراوان توسط گروهک های تروریستی گفت: همکاران و نمایندگان بارها از این تریبون فریاد زده اند که استان سیستان و بلوچستان به علت فقر و بیکاری در حال خالی شدن از سکنه است، از این رو رخ دادن این حادثه تهدیدات امنیتی را برای کشور به دنبال دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اشتغال حدود ۸۰ درصد از مردم سیستان مرتبط با تالاب هامون بوده است، تصریح کرد: تالاب هامون به جز منافع زیست محیطی و اشتغال برای منطقه، پیشینه تاریخی مردم سیستان و ایران است، حال چرا مسئولان نسبت به وضعیت این تالاب بی تفاوت هستند و جهت پیگیری حقابه این تالاب اقدامی نمی کنند.

وی افزود: از طرف دیگر به طور حتم آبرسانی به وسیله لوله به سیستان و هامون تنها راه نجات این منطقه است، از این رو مسئولان باید در اجرای این پروژه تلاش کنند.

عالی با بیان اینکه چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به بازگشایی بازارچه های مرزی اقدامی نمی کند، افزود: این وزارتخانه باید علت تعطیلی ۴ هزار غرفه را پیگیری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه کارکنان و کارمندان استان سیستان و بلوچستان باید از امتیازاتی مانند بدی آب و هوا، حق جذب و حق مناطق مرزی در حقوق هایشان بهره مند شوند، یادآور شد: به طور حتم خود مسئولان برای مدت کوتاه حتی در فصل بهار نمی توانند در این منطقه زندگی و فعالیت کنند، از این رو مسئولان باید در جهت تحقق این موضوع تلاش و برنامه ریزی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز