خبرگزاری کار ایران

شهریاری در موافقت با دو فوریت طرحی برای ساماندهی عدالت آموزشی:

جان مردم در مناطق محروم به دلیل نبود پزشک متخصص از دست می رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۷۰

نمی شود پزشک متخصص را به زور به مناطق محروم فرستاد بلکه باید بومی گزینی کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خواستار در نظر گرفته شدن ۱۲ سال تعهد خدمت در مناطق محروم برای پزشکان بومی به منظور رفع مشکل نبود پزشک متخصص در این مناطق شد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز(یکشنبه ۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با دو فوریت طرح اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در سطوح عالی و تحصیلات تکمیلی گفت: اگر این طرح به صورت دو فوریتی مورد بررسی قرار نگیرد جدول پذیرش دستیار بسته خواهد شد و این کار یک سال عقب خواهد افتاد ضمن آنکه اجرای این طرح ظلمی به کسی نمی شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در اکثر نقاط محروم پزشک متخصص وجود ندارد و اگر متخصصی را به زور به آن منطقه بفرستند بعد از یک سال باز می گردد ضمن آنکه آنها در ابتدای کار خود به آنجا می روند تجربه کسب می کنند و آن هنگام که کارآیی بهتری دارند، مناطق محروم را ترک می کنند و به شهرهای بزرگ می روند.

وی با بیان اینکه اکثر نقاط کشور دارای کمبود پزشک متخصص است، ادامه داد: نمی شود پزشک متخصص را به زور به مناطق محروم فرستاد بلکه باید بومی گزینی کنیم یعنی فرزندان مناطق محروم را که در آنجا زندگی کردند، پزشک شده اند و اکنون در حال خدمت به آن منطقه هستند، برای رشته های مختلف دستیاری مازاد بر ظرفیت پذیرش کنیم تا هنگامی که تخصص گرفتند، مجبور شوند ۳ برابر مدت دستیاری مجبور به خدمت در آن مناطق شوند و سپس مدارک به آنها تحویل شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس توضیح داد: در مدارک آنها باید ذکر شود که اعتبار مدرک آنها برای مناطق محروم در مدت ۱۲ سال تعهد ایشان است.

وی با بیان اینکه جان مردم در مناطق محروم به دلیل نبود پزشک متخصص از دست می رود، یادآور شد: این تجربه را سال گذشته وزارت بهداشت و درمان در زمان خانم دستجردی شروع کرد و تجربه بسیار خوب، مثبت و موفقی بود و اکنون تمام خدماتی که در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی داده می شود توسط دستیاران است که منابع مالی خوبی نیز برای بیمارستان های دولتی فراهم می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز