خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگفت‌وگو با ایلنا:

دولت چاره‌ای جز حذف دهک‌های پردرآمد ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۲۳

برای کاهش آثار تورمی و همچنین جبران کسری بودجه دولت به ناچار باید در طرح هدفمندی یارانه‌ها تعدیل ایجاد کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر غیرواقعی بودن بودجه ۹۲، هرگونه کسری بودجه کشور را ناشی از این امر عنوان کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درگفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: کسری بودجه فعلی در کشور ناشی از عدم واقعی بودن بودجه است، لذا دولت باید با مدنظر قراردادن این موضوع برای تدوین بودجه سال ۹۳ سقف بودجه هزینه و درآمد‌ها را متناسب با واقعیت‌ها در نظر گرفته و بودجه را واقعی ارایه کند.

جعفر قادری ادامه داد: در حال حاضر بودجه مذکور که به مجلس اعاده شده است دارای نواقص بسیاری است و عدم تحقق درآمد‌ها در آن کاملا مشهود است.

به گفته قادری، افزایش فروش اوراق مشارکت، فروش سهام دولت و درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها از جمله مواردی است که در بودجه سال ۹۲ امکان تحقق آن وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز حذف دهک‌های پردرآمد از پرداخت یارانه نقدی ندارد گفت: برای کاهش آثار تورمی و همچنین جبران کسری بودجه دولت به ناچار باید در طرح هدفمندی یارانه‌ها تعدیل ایجاد کند.

وی افزود: دولت برای اجرای مرحله دوم باید سیستم متوازن را اجرایی کرده تا آثار تورمی بر آن کمتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز