خبرگزاری کار ایران

سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس در تصویب لوایح حقوق شهروندی با دولت همکاری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۵۶

مجلس می‌تواند در کنار وعده‌ای که رئیس جمهور برای تحقق حقوق شهروندی داده وارد عمل شود و آمادگی خود را نیز در این راستا اعلام کرده که اگر دولت جدید لایحه‌ای را بر این مبنا به مجلس بیاورد با فوریت آن را بررسی کرده تا هیچ‌گونه شائبه‌ای در تعامل بین دولت و مجلس ایجاد نشود.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس نهم از اعلام آمادگی وکلای ملت برای بررسی لوایح حقوق شهروندی که از سوی دولت ارائه می‌شود، خبر داد.

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا درخصوص تدوین حقوق شهروندی که یکی از اولویت‌های مطرح در دولت یازدهم است، گفت: آقای روحانی از ابتدای حضور خود در عرصه انتخابات، بر مسئله حقوق شهروندی به عنوان یکی از اولویت‌های خود تأکید ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: حال باید ببینیم که تا چه حد این اولویت‌ محقق می‌شود و اینکه دولت چه برنامه‌هایی برای این موضوع دارد. اما مسلم است که دولت می‌تواند در چارچوب وظایف و مسوولیت‌‌های کاری خود مسائل حقوق شهروندی را در تمام جوانب اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی شهروندان تامین کند.

سبحانی‌نیا ادامه داد: در این بین نقش مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از قوای حاضر در کشور می‌تواند مکملی برای اجرای حقوق شهروندی و انجام مطالبات و خواسته‌های عمومی مردم باشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: مجلس می‌تواند در کنار وعده‌ای که رئیس جمهور برای تحقق حقوق شهروندی داده وارد عمل شود و آمادگی خود را نیز در این راستا اعلام کرده که اگر دولت جدید لایحه‌ای را بر این مبنا به مجلس بیاورد با فوریت آن را بررسی کرده تا هیچ‌گونه شائبه‌ای در تعامل بین دولت و مجلس ایجاد نشود.

وی خاطر نشان کرد: تصویب اینگونه لوایح و یا طرح‌ها که در جهت مطالبات عمومی مردم بوده و می‌تواند در مسائل روانی، اقتصادی و بهبود معیشت مردم تأثیر داشته باشد، می‌تواند یکی از اقدامات خوب دولت به شمار آید که در راستای آن مجلس از همکاری دریغ نمی‌کند.

سبحانی‌نیا ادامه داد: علاوه بر نقش دولت در تحقق حقوق شهروندی مجلس و نمایندگان ملت می‌توانند با بررسی‌های میدانی و ارائه طرح‌هایی که این موارد را تکمیل می‌کند اقدامات مکملی انجام دهد. لذا منعی برای طرح اینگونه لوایح در مجلس وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز