خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تأمین اجتماعی بهشهر:

برخی کارفرمایان دستمزد واقعی را به تأمین اجتماعی اعلام نمی کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۵۷۶

برخی از کارفرمایان به دلیل هزینه های بالا دستمزد واقعی کارگران را به تامین اجتماعی اعلام نمی کنند این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی طبق قانون میانگین دستمزد دو سال پایانی کار را ملاک مستمری بازنشستگان قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، رییس اداره تأمین اجتماعی شهرستان بهشهر در نشست تشکلات کارگری که به مناسبت روز جهانی کارگر در دفتر فرمانداری بهشهر برگزار شداظهار داشت: برخی از کارفرمایان به دلیل هزینه های بالا دستمزد واقعی کارگران را به تامین اجتماعی اعلام نمی کنند این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی طبق قانون میانگین دستمزد دو سال پایانی کار را ملاک مستمری بازنشستگان قرار می دهد.
 
ستونه گفت: بیش از 60 درصد مستمری بگیران حداقل دستمزد را دریافت می کنند.
 
وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی شهرستان بهشهر 35 میلیارد تومان طلب معوقه از کارخانه ها ، سازمان و اداره ها دارد ادامه داد:تأمین اجتماعی شهرستان حدود 5 میلیارد تومان حق بیمه دریافت می کند این در حالی است که حدود 5/11 میلیارد تومان بابت مستمری به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شود.
 
رییس سازمان تأمین اجتماعی شهرستان بهشهر امار بمیه شدگان قالیبافی را 5100 نفر اعلام کرد  که دولت به ازای هر فرد 200 هزار تومان  یارانه می دهد این در حالی است که اکثر آنها  قالی نمی بافند یعنی برخی بر سر سفره ای نشستند که حقشان نبوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز