خبرگزاری کار ایران

هشدار آبفای مازندران؛ مراقب یخ‌زدگی کنتورهای آب باشید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۴۱۹

روابط عمومی شرکت آب‌ و فاضلاب مازندران نسبت به احتمال یخ‌زدگی کنتور آب در برخی مناطق کوهستانی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، ‌‌روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران در اطلاعیه‌ای درباره احتمال یخ‌زدگی کنتور آب در برخی مناطق کوهستانی استان هشدار داد.

بر  این اساس با توجه به افت دما و ادامه روند سرما و یخبندان در روز‌های آینده، برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب، آنها را با عایق مناسب بپوشانند. 

هنگام رفتن به مسافرت و ترک منزل برای مدت طولانی حتماً شیر فلکه بعد از کنتور آب را ببندند.

 عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آب در پیشگیری از یخ‌زدگی مؤثر است که توصیه می‌شود؛ با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی از یخ‌زدگی انشعاب آب و کنتور جلوگیری شود. 

توصیه شده  برای جلوگیری از ترکیدگی کنتور‌های آب در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا لوله‌های آب داخل ساختمان و یا برافروختن آتش در مجاورت شیر‌ها و لوله‌های آب خودداری و با گرم کردن آن به وسیله پوشش‌های مناسب و ابزاری مانند سشوار و یا بخار شو ، یخ زدگی را بر طرف کنند. 

همچنین شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی  یا ترکیدگی کنتورهای آب با سامانه ارتباطات مردمی  ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرند تا گروه‌های امدادی در کم‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز