خبرگزاری کار ایران

تاکید امام جمعه ساری:

معیار مالکیت اراضی تغییر یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۱۶۹

امام جمعه ساری خواستار تغییر قانون مالکیت اراضی از سال ۶۴ به ۶۵ شد و گفت: استاندار مازندران هم نباید اجازه دهد که ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی آیین نامه‌های خلاف انصاف را اجرا کنند.

به گزارش ایلنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی و خداترسی و آخرت‌ترسی توصیه کرد و گفت: تقوا مانع خطاست و اگر هم خطایی را مرتکب شد وادار به استغفار می‌کند.

وی به ولایت امام جواد علیه السلام در دوشنبه پیش‌رو اشاره کرد و افزود: از این امام نقل شده« اینگونه نباشد که در ملأ عام ولی خدا اما در خلوت دشمن خدا باشید»؛ همه جا ولی خدا باشید.

نماینده ولی فقیه در مازندران به ولادت مولای متقیان علی (ع) و روز پدر اشاره کرد و گفت: پدری کردن خیلی مهم‌تر از پدر شدن است.

وی به آغاز ایام اعتکاف اشاره کرد و این ایام اعتکاف را بهترین و بامعنویت‌ترین عبادات دانست و افزود: سال قبل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کشور معتکف شدند که اکثریت آن‌ها از نسل جوان و نوجوان بودند و همه مسولان دستگاه‌های اجرایی امسال هم برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی ایام اعتکاف، موظف و مسئول هستند.

امام جمعه ساری همچنین گفت: در گردهمایی سراسری ائمه جمعه در تهران و با حضور رییس جمهور و برخی از وزرا ، در سه حوزه کشاورزی آب منطقه‌ای و منابع طبیعی برای رفع مشکلات کشاورزی نهاده‌های دامی و حریم رودخانه‌ها به وزیر اقتصاد بعنوان نماینده رییس جمهور در جلسه تذکراتی داده شد تا در آیین نامه‌های غیر منصفانه تجدید نظر شود که یکی از پیشنهادات تغییر قانون ملاک مالکیت اراضی از سال ٤٦ به ٦٥ بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گلایه از بحث مراجعه کشاورزان برای گلایه از افزایش بستر و حریم رودخانه توسط آب منطقه‌ای و انتقال سند اموال به نام خود، بر توقف این کار و تغییر آیین‌نامه تاکید کرد.

خطیب نماز جمعه ساری یادآور شد: وزیر اقتصاد نیز نکات را یادداشت و پیگیری این موضوع را وعده داد، البته استاندار مازندران هم نباید اجازه دهد که ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی آیین نامه‌های خلاف انصاف را اجرا کنند.

وی با اشاره به اقدام منابع طبیعی در تملک زمین‌های کشاورزی به‌واسطه یک عکس از سال ۱۳۴۶، گفت: قانون باید از ۱۳۴۶ به ۱۳۶۵ تغییر پیدا کند و نمایندگان مجلس باید در این زمینه جدی ورود پیدا کنند؛ استاندار هم باید برای تغییر قانون ملاک مالکیت اراضی از سال ٤٦ به ٦٥ پای کار باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در برخی جاها تا ۷۰۰ متر اراضی مردم به نام دولت سند زده می‌شود که باید جلوی کار گرفته شود، گفت: این نکات را به آقای منظور معاون رئیس جمهور نیز متذکر شدیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

امام جمعه ساری با قدردانی از اقدام سپاه و حمله موشکی به لانه جاسوسی و شبکه‌های تروریستی، افزود: سپاه مقتدر با حمله به لانه‌های فساد، جنایت و تروریست پرور، موجب دلخوشی و دلگرمی مردم شده و نشان داد تفکر غلط سیاست گفتمان جایگاهی نداشته و سیاست اقتدار و ایران قوی در الویت است.

وی ادامه داد: امروز ساختن ایران قوی و قدرت دفاعی ما سبب شده که دشمنان می‌هراسند با شیوه‌های سخت به ما حمله کنند و از حمله موشکی سپاه به لانه تروریستی‌ها حمایت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما رسما از این حمله موشکی سپاهیان عزیز و مقتدر به لانه‌های فساد حمایت کرده و آن را بازگو خواهیم کرد‌.

وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات فرمودند که انتخابات صرفا تکلیف نیست؛ حق ملت است باید مشارکت حداکثری داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه ساری به جهاد ملت یمن و دولت انصارالله اشاره کرد و افزود: این اقدام مصداق جهاد فی سبیل الله است، امیدواریم این مجاهدت‌ها تا پیروزی ادامه پیدا کند،؛ یمنی که هفت سال مورد هجمه نظامی قرار گرفته امروز به قدرتی رسید که می‌تواند دریای سرخ را برای کشورهای آمریکایی و اسرائیلی ناامن کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز