خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پوشش ۵ شهر مازندران به فیبر نوری/ طرح توسعه فیبرنوری در ۲۰۰ روستای مازندران اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۲۹

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: پوشش فیبر نوری ۵ شهر استان انجام شده و ۱۳ شهر نیز در دست اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه در دولت سیزدهم تا آذرماه گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۰۹ پروژه ارتباطی شامل ۴۹ سایت جدید و ۶۰ سایت ارتقاء تکنولوژی به 4G به منظور تامین پوشش ۱۹۴ روستای مازندران با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۲۵۱ خانوار از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به اینترنت پرسرعت همراه متصل شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا ماه گذشته ۷۲ پروژه ارتباطی شامل ۳۶ سایت جدید و ۳۶ سایت ارتقاء تکنولوژی به 4G به منظور تامین پوشش ۱۲۰ روستای مازندران با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار ۹۳۸ خانوار با اعتباری بالغ بر ۲۵۲ میلیارد تومان به شبکه اینترنت پرسرعت همراه متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: با بررسی صورت گرفته میان تعداد پروژه‌های ارتباطی در مدت زمان دوساله دولت سیزدهم با ۴ ساله دولت گذشته، رشدی ۹ درصدی در اتمام این پروژه و تامین پوشش اینترنت تلفن همراه در مناطق روستایی استان صورت گرفته است.

اعزی اعلام کرد: درصد پوشش روستاها در دولت سیزدهم با افزایش ۹ درصد از ۸۸ درصد به ۹۷ درصد رسیده است.

وی از پوشش ۱۰۰ درصدی شهرهای استان خبر داد و  افزود: پوشش جاده‌ای استان نیز نسبت به دولت گذشته ۳ درصد افزایش یافت.

اعزی ادامه داد: همچنین ۲۱۵۰ کیلومتر دارای پوشش نسل ۲، هزار و ۷۴۱ کیلومتر پوشش نسل ۳، هزار و ۳۲۹ کیلومتر پوشش نسل ۴ و ۱۶۹ کیلومتر از جاده‌های ریلی دارای پوشش نسل ۲، ۱۷۶ کیلومتر دارای پوشش نسل۳، و ۱۵۷ کیلومتر دارای پوشش نسل ۴، در جاده‌های مرزن‌آباد، بلده، هزار جریب نکا، بهشهر و گلوگاه پروژه‌های ارتباطی جاده‌ای انجام شده ست.

وی افزود: ارتقای پهنای ورودی استان با ۱۲۵۰ گیگ با رشد ۲۲.۵ درصدی و ظرفیت انتقال استان با ۱۷۴۴ گیگ و رشد ۱۳ درصدی از دیگر دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم است.

اعزی به پروژه فیبر نوری در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: از محل فاز نخست این پروژه تاکنون ۳۵۲ کیلومتر فیبرنوری در ۵ شهرستان استان با هدف تامین پوشش پایدار و با کیفیت اینترنت و همچنین در ۲۰۰ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان انجام و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: همچنین در سال‌جاری ۲۵۳ کیلومتر فیبرنوری با هدف پوشش اینترنت پر سرعت ۷۶ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان از محل همین پروژه در مناطق روستایی در حال اجرا است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعلام کرد: ۱۱۵۳ کیلومتر دیگر از این پروژه به منظور تامین پایداری شبکه و افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در ۱۳ شهرستان استان و ۳۱۹ روستای مازندران اجرایی خواهد شد.

اعزی میزان اعتبار این پروژه را ۳۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد که در شهرستان‌های آمل، بابل، ساری، نکا، بهشهر، قائم‌شهر، سوادکوه، تنکابن، رامسر، چالوس، نوشهر، نور و سوادکوه شمالی اجرایی خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در رابطه با میزان اشتغال و تسهیلات در حوزه فناوری اطلاعات به اعطای تسهیلات ۱۶۹ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۱۸۷ نفر در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: میزان تسهیلات معرفی شده برای سال جاری نیز ۳۵۷ میلیارد ریال با تعهد اشتغال ۱۵۶ نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز