خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری مازندران عنوان کرد:

نقش موثر نهادهای نظارتی در پیشگیری از مفاسد / استفاده از کارشناسان متخصص در فرآیند بازرسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۱۶

بازرسی‌های منظم و مستمر، تأثیر‌گذاری مطلوبی در سلامت و ارتقای نظام اداری در ارائه خدمات به مردم خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی در پیشگیری از مفاسد نقش موثری دارند.

به گزارش ایلنا از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طالبی در جلسه شورای قضایی که در سازمان بازرسی استان مازندران برگزار شد، با تاکید بر نقش نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی در پیشگیری از مفاسد گفت: برنامه‌ریزی دقیق، به‌موقع و درست، موجب جلوگیری از مفاسد اداری و در نهایت اصلاح امور و توسعه استان خواهد شد.

این مقام قضایی بر استفاده از کارشناسان متخصص در فرآیند بازرسی تاکید کرد و افزود: بازرسی‌های منظم و مستمر، تأثیر‌گذاری مطلوبی در سلامت و ارتقای نظام اداری در ارائه خدمات به مردم خواهد داشت.

مدیر ‌کل بازرسی ‌مازندران نیز در این جلسه، به معرفی گروه‌های پنج‌گانه بازرسی ‌کل استان پرداخت و بر تخصص کارشناسان آن تأکید نمود.

سید‌حسن میری ‌قلعه‌سری، هدف از بازرسی را ایجاد اثر‌گذاری مطلوب در دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: رویکرد بازرسی مستمر در دستگاه‌های اجرایی، کاملاً نظارتی است.

وی همچنین به بازرسی‌های فوق‌العاده و موردی اشاره کرد و گفت: بازرسی‌های فوق‌العاده به‌دلیل اهمیت آن و طی فرایندهای مشخص، ازجمله موافقت رئیس سازمان بازرسی‌کل‌ کشور، قابل اجراست و بازرسی‌های موردی، طبق قانون پس از کسب شواهد مرتبط با موضوع اجرا خواهد شد.

میری در پایان، همکاری نزدیک بین اعضاء شورای قضایی استان را در پیشبرد روند کار بسیار مهم و با اهمیت دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز