خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان مازندران:

17 صفحه اینستاگرامی نامتعارف شناسایی و مسدود شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۹۱۳

رئیس پلیس فتا استان مازندران خبر داد: مدیران 17 صفحه اینستاگرام در شهرستان بهشهر که اقدام به قبح زدایی و ترویج سبک زندگی غربی کرده بودند شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا بهشهر در پی رصد فضای مجازی، 17 صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام را شناسایی کردند که گرداننده آن در شهرستان بهشهر اقدام به انتشار بارگذاری تصاویر مبتذل و تبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب و اغفال نمودن جوانان به‌قصد اخاذی را داشتند.

وی افزود: با توجه اهمیت موضوع و برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت اخلاقی شهروندان موضوع سریعاً در دستور کار پلیس فتا بهشهر قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالکان 17 صفحات اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از تهیه مستندات با دستور مقام قضایی مدیران صفحه پیج اینستاگرامی احضار و با تشکیل پرونده و تفهیم اتهام به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: پس از رأی دادگاه با دستور قاضی پرونده هر 17 پیج مسدود و پس از حذف محتویات آن، لوگوی پلیس فتا در صفحات درج شد.

وی افزود: کاربران باید اطلاع داشته باشند با توجه به اینکه اکثر کاربران فضای مجازی در کشور ما افراد مؤمن و متعهد هستند ولی برخی افراد غیر متعهد و سوء‌استفاده گر برای جذب دنبال کننده دست به هر کاری می‌زنند در پی کسب درآمد یا اشاعه مبتذل که با این عمل هم فضای سایبر را آلوده و موجبات آبروریزی خود و خانواده را فراهم می‌کنند.

سرهنگ خورشاد به مروجان ناهنجارهای اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: تمامی تحرکات هنجارشکنان اجتماعی در فضای تحت کنترل پلیس هستند و کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل و خارج عرف در فضای مجازی می‌کنند، پس از شناسایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر استان است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز