خبرگزاری کار ایران

باهدف گرامیداشت شهدای هفتم تیر انجام شد؛

دیدار مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با بانوی مبارز انقلابی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴۲۶

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به‌اتفاق چند تن از فعالان زن استان با سیده خدیجه مستعدی عربانی، بانوی مبارز انقلابی و مادر گران‌قدر شهید فرید صمدایی دیدار و از رشادت‌های این شیر زن تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، به مناسبت فرارسیدن سالروز انفجار در ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله شهید دکتر محمد حسینی بهشتی و فرارسیدن هفته قوه قضاییه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به‌اتفاق چند تن از فعالان زن استان با سیده خدیجه مستعدی عربانی، بانوی مبارز انقلابی و مادر گران‌قدر شهید فرید صمدایی دیدار و از رشادت‌های این شیر زن  تجلیل کرد.

سمیه قاسمی طوسی در این دیدار با اشاره به  نقش بی‌بدیل زنان ایثارگر در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر ضرورت انتقال پیام ایثارگری زنان رزمنده و مقام شهدای زن به دختران و جوانان امروز که آن روزها، نبودند و  آن مادران و همسران و شیر زنان را از نزدیک ندیدند، تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از نقش مادران و زنانی چون مادر شهید فرید صمدایی افزود: آنچه ضرورت دارد در به ثمر نشستن پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، موردتوجه نسل جدید و راویان آن روزها باشد برجسته گردد این حقیقت است که زنان در کنار مردان ایستادگی و پایمردی کردند و این‌یکی از بخش‌های زیبا و حماسی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

به گزارش ایلنا، سیده خدیجه مستعدی عربانی از مبارزان انقلاب و  از همراهان آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در جریان مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که در‌ آن دوران دستگیر و توسط ساواک مورد شکنجه قرار گرفت و جانباز شد. وی همچنین همکاری دیرینه با انقلابیون و تحمل زندان و شکنجه‌های ساواک را در کارنامه دارد که دو فرزند این بانوی نامدار در زیر شکنجه‌های ساواک و یک فرزند او نیز در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز