خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت لرستان:

۸۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل در دولت سیزدهم عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۷۳۶

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۸۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل در دولت سیزدهم عملیاتی شد.

به گزارش ایلنا، بهمن جعفری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در استان، اظهارداشت: در دولت سیزدهم یک اتفاق خوب این بود که در قالب درگاه ملی مجوزها، کلیه مجوزهای لازم جهت صاحبان صنایع، فعالان اقتصادی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود که این کار در راستای شفافیت و کاهش زمان و جلوگیری از فساد، این مجوزها در حوزه صنعت، معدن و اصناف به صورت الکترونیکی است.

وی افزود: ساماندهی منابع مالی از دیگر اقدامات این بخش بود چرا که طرح‌های نیمه تمام از سنوات قبل وجود داشت که کلیه منابع به سمت تکمیل این طرح‌ها هدایت شدند و طی دو سال قبل طرح‌های توسعه مختلفی توسعه از جمله داروسازی اکسیر، نساجی، فولاد پاسارگاد نوید، سنگبری اجرا شده و عملیات اجرایی ۱۲ طرح پیشران و اثرگذار آغاز شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: همچنین پنج طرح فروسیلیس، صنایع غذایی و صنایعی در زمینه شمش منیزیم، لاستیک سازی الیگودرز، لوازم خانگی در بروجرد، طرح توسعه ماشین سازی لرستان، استیل کورد در این بخش مورد اجرا قرار گرفتند.

جعفری با بیان اینکه طی دو سال گذشته شرکت ایمیدرو بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی را در استان آغاز کرده است، گفت: نمونه آن تولید کاغذ از سنگ در شهرستان الیگودرز، طرح آهک هیدراته در پلدختر و استیل کورد سلسله و همچنین زیر ساخت‌هایی در حوزه معادن را شروع کرده است.

وی احیاء واحدهای تولیدی راکد را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: سال قبل ۲۳ واحد و امسال ۱۵ واحد تولیدی در استان احیا شدند که شاخص‌ترین آن‌ها، خودروسازی بروجرد، ماشین‌ سازی لرستان، فولاد خرم‌آباد با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال، خمیرمایه دورود، لوله الیاف بهراد و شیشه لرستان بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: از دیگر اقدامات صمت این است که صنایع بزرگی که مشکلاتی دارند با استفاده از ستاد تسهیل به چرخه تولید برگردند به‌ طوری که طی این دو سال بالغ‌ بر ۹۳ جلسه ستاد تسهیل برگزار شده است و مشکل ۶۳۴ واحد صنعتی مطرح شده و مشکل ۵۲۳ واحد تولیدی که حدود ۸۲ درصد مصوبات بوده، عملیاتی شده است.

جعفری با اشاره به حوزه معادن در استان بیان کرد: در حوزه معدن وصول ۶ برابری حقوق دولتی، ساماندهی معادن در بستر سامانه کاداستر و صدور ۱۲ پروانه جدید صورت گرفته که در حوزه صنایع معدنی فعالیت دارند و هشت تا هم معدن مقیاس کوچک به چرخه برگشتند که یکی از برنامه‌های دولت این است که زنجیره‌هایی تعریف شود از جمله کربنات کلسیم را در استان داریم که لرستان یکی از قطب‌های کشور در این زنجیره محسوب می‌شود و همچنین فرو سیلیس، نیترات، کاغذ از سنگ، هیدراته با هدف جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده و زنجیره تولید این اقدامات در دستور کار قرار دارند.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب فقط تعداد اندکی حدود کمتر از پنج معدن در استان وجود داشت ولی در حال حاضر، ۲۰۰ معدن در استان وجود دارد که ۱۵۰ تا فعال بوده و ۱۸ ماده معدنی شناخته شده در حوزه های مختلف معدن وجود دارد، البته در دهه ۷۰ با کشف سنگ تزئینی، لرستان یکی از استان‌های معدنی در این بخش شاخته شد و ۵۰ درصد صنایع استان در حوزه صنایع معدنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز