خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

امسال بیش از یک هزار 400 کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۰۷۸

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی نه ماهه سال جاری، یک هزار و 468 کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه در برخی از کارخانجات و واحدهای تولیدی، عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار روی سلامت کارگران تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: دولت برای این شرایط  قوانینی تصویب کرده که این قشر از کارگران از مزایای بازنشستگی بیش از موعد بهره‌مند شوند و در صورت داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و در صورتی که سوابق بیمه شده بصورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می تواند بازنشسته شوند.

وی به برگزاری جلسات دو کمیته بدوی و تجدید نظر برای بررسی درخواست کارگران برای بهره مندی از این مزایا اشاره کرد و افزود: در نه ماهه سال جاری 55 کمیته بدوی و 8 کمیته تجدید نظر با حضور اعضای این کمیته‌ها برگزار شد و تعداد یک هزار و 777 درخواست در کمیته بدوی و 277 درخواست در کمیته تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: از درخواست‌های بررسی شده در کمیته بدوی امسال یک هزار 338 و در کمیته تجدید نظر 130 درخواست کارگران برای بازنشستگی بیش از موعد تایید شدند و برای اقدامات بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شدند. 

ناصری نیا  بیان کرد: برای اینکه اعضای کمیته‌های بررسی مشاغل سخت و زیان آور از نزدیک با مشاغل سخت کارگران آشنا شوند بازدیدهایی بصورت فصلی از واحدهای اقتصادی و تولیدی استان انجام می گیرد تا رعایت عدل و انصاف جهت تایید مشاغل سخت کارگران متقاضی بازنشستگی بیش از موعد صورت گیرد.

وی افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر داده می شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد:کارفرمایان کارگاه های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط هستند.

ناصری نیا با بیان اینکه متقاضیان می توانند درخواست بازنشستگی بیش از موعد را در سامانهHttp//: SAKHT.MCLS.GOV.IR   ثبت کنند ، خاطر نشان ساخت : نتیجه بررسی و رأی صادر شده از طریق درخواست کننده قابل پیگیری و رصد می باشد و کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز