خبرگزاری کار ایران

راه اندازی مرکز نفس در شهرستان دلفان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۲۲۳

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان از راه اندازی مرکز نفس به منظور پیشگیری از سقط جنین در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، یوسف رضا جهانی روز پنجشنبه - نهم آذر ماه - در آئین شروع بکار این مرکز اظهار کرد: براساس آمار تخمینی، ۹۵درصد سقط جنین در کشور عمدی و مابقی سقط های غیر ارادی، ژنتیکی، پزشکی و حادثه‌ای است.

وی با بیان اینکه سقط عمدی جنین گرفتن جان یک انسان است افزود: این حادثه غم انگیزترین نوع سلب حیات و پایانی بر یک آغاز است که خلاف آشکار قوانین، مقررات و شرع مقدس و در تمام مکاتب وجدان بشری مذموم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان بیان کرد: مجموعه نفس یک مرکز تخصصی است که با مشارکت ماماها و روان پزشکان در کنار خانواده ها قرار دارد و پیشگیری و آگاهی‌ بخشی به عموم مردم در زمینه‌ خطرات و مشکلات ناشی از سقط جنین از وظایف آن است.

جهانی گفت: این مرکز مردم‌ نهاد با شناسایی و ارتباط موثر با مادران بارداری که به دلایل و معضلات مختلفِ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصمیم به سقط جنین دارند از طریق کارشناسان مجرب و متعهد با آنان ارتباط برقرار می کند تا از سقط جنین پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: با همکاری نهادهایی چون کمیته امداد، جمعیت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت (ره)و دیگر موسسات خیریه حمایت های مالی از خانواده های دچار مشکلات اقتصادی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز