خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

عشایر کوهدشت در ۵۵ منطقه عشایری سکونت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۶۵

مسئول امور عشایری کوهدشت گفت: عشایر این شهرستان در ۵۵ منطقه عشایری سکونت دارند.

میلاد رومیانی در گفت و گوی با ایلنای لرستان اظهار کرد: بعد از سفر رئیس جمهور با توجه به اعتبارات تشخیص یافته، به نسبت اعتباراتی در اختیار امور عشایری شهرستان کوهدشت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بخش مورد استفاده از محرومیت‌زدایی عشایری پل چم آستان که ارتباط بین هفت روستا را با مرکز می‌کند، احداث شده است که برای آن حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رومیانی بیان کرد: در بحث راه‌سازی مناطق محروم، ۲۱ کیلومتری از راه‌های عشایری مرمت، بازسازی و بازنگری شده و حدود ۱۲ دستگاه ابنیه فنی آسیب دیده در سیل ۱۳۹۸ مرمت و بازسازی شده است.

مسئول امور عشایری کوهدشت بیان کرد: اعتبارات هزینه شده برای مرمت و شنود راه های عشایری یک میلیارد تومان بوده است و با توجه به حجم کار نسبت به بودجه برای رفع مشکلات جنبه های عشایری، به خاطر کم اعتبار بودن، پروژه ها به صورت امانی توسط نیروهای اجرایی انجام می شود که حجم کار بیشتر صورت گرفته است. است.

وی افزود: 21 کیلومتر مرمت و شامل هشت کیلومتر از منطقه چم‌آستان به سرخه مهر، شش کیلومتر از منطقه تکیه ضرون به حسین‌آباد ضرون و 4.5 کیلومتر از منطقه سرآب هومیان به چشمه داران و چشمه دهقان بوده و محدوده‌های وسیع و پراکنده‌ای از مناطق بوده است. عشایری به آن اضافه شده است.

رومیانی تصریح کرد: آخرین اطلاعات موجود در سامانه ثبتی سازمان امور عشایری، عشایر شهرستان کوهدشت حدود ۷۲۵۰ نفر در قالب ۱۶۷۵ خانوار هستند. مسئول امور عشایری کوهدشت بیان کرد: شهرستان عشایر در ۵۵ منطقه عشایری سکونت دارند که در دل پنج کانون اصلی عشایری از جمله هومیان، ضرون و چم آستان سکونت دارند.

وی ادامه داد: خدماتی که سازمان‌های امور عشایری و ادارات امور عشایری به شهرستان عشایر ارائه می‌کنند، شامل خدمات و نهادهای دامی، ارائه آرد خانه‌پزی و ایجاد سازمان‌هایی که در اختیار عشایر قرار می‌دهند و همچنین خدمات و خدمات عمرانی در این بخش‌ها احداث و اجرا می‌شوند.

رومیانی افزود: در شهرستان کوهدشت توسط ادارات عشایر و شرکت‌های زیرمجموعه سالانه حدود ۱۲۰۰ تن آرد خانه‌پزی تولید می‌شود و در یک بازه زمانی یک ساله ۲۳۰۰ تن نهاده دامی، ۱۳۰۰ تن جوو و ۱۰۰۰ تن کنسانتره توزیع می‌شود و از ابتدای امسال حدود ۳۰۰ فقره تعریف شده و عشایر را به بانک معرفی کرده‌ایم.

مسئول امور عشایر شهرستان کوهدشت بیان کرد: بحث راه‌های دسترسی، فنی، آب‌رسانی، آب شرب و پایدار و مسائل دیگر در حوزه کارهای عمرانی نیز در حیطه وظایف امور عشایری است که با توجه به تخصیص اعتباری ابنیه که انجام می‌شود.

وی گفت: امور عشایری در زمینه‌های مختلف از دامداری، گیاهان دارویی، زنبورداری و سایر موارد با عشایر ارتباط کافی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز