خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان تاکید کرد؛

کد گذاری کالا و استفاده از سامانه‌های نظارتی تاثیر بسزایی در مبارزه با قاچاق کالا دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۷۵۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر لزوم فعال نموده کمیته های ذیل کمیسیون تاکید کرد و گفت: کد گذاری کالا و استفاده از سامانه‌های نظارتی تاثیر بسزایی در مبارزه با قاچاق کالا دارد.

به گزارش ایلنا، مجید منعمی در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی،  هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در جمع خبر نگاران اظهار داشت: در این جلسه گزارشات دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه اقدامات صورت گرفته در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان ارائه شد.

وی افزود: به منظور بهبود عملکرد و اثربخشی عملکرد لازم است دستگاه های اجرایی کارکرد سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها و بهره گیری از این ظرفیت ها را در دستور کار خود قرار دهند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رهگیری نقاط عرضه کالا، مسیر و مقصد دریافت آن از نکاتی است که تاثیر بسزایی در کنترل وضعیت دارد و این مهم با استفاده از سامانه های موجود به خوبی امکان پذیر خواهد بود. 

منعمی افزود: موضوع قاچاق دام زنده در استان از دیگر موارد مهمی بود که در این جلسه مطرح شد و با توجه به اینکه لرستان از تولید کنندگان دام در کشور به شمار می آید، مقرر شد دستورالعمل ابلاغی در این رابطه پس از بررسی و رفع نقایص موجود در کمیته مطرح و اجرایی شود. 

وی تاکید کرد: کمیته های زیرمجموعه این کمیسیون به دلیل اهمیت بالای نقش آنها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به صورت فعال در فضای تهیه وتوزیع کالا در سطح استان و همچنین کنترل مبادی های ورودی و خروجی نظارت مستمر داشته باشند. 

منعمی یادآور شد: در حال حاضر گشت های نظارتی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فعال هستند و لازم است که برخورد با تخلفات به صورت نظام مند اقدامات خود را اجرایی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در پایان افزود: کد گذاری کالاها و استفاده از سامانه های موجود نقش مهمی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ایفا خواهد کرد و ساختار جدیدی نیز در این رابطه تعریف خواهد شد که به بهره وری عملکرد کمیسیون کمک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز