خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

مالیات ابزاری مطمئن جهت توزیع مناسب درآمد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان کار وصول مالیات در جامعه اسلامی را یک امر بسیار مهم ، مقدس و سرنوشت ساز دانست و مالیات را ابزاری مطمئن جهت توزیع مناسب درآمد برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، آیت الله محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، خاطر نشان کرد: انسان باید برای هرکار مهم و حیاتی که در زندگی مردم اثر دارد مخلصانه و برای رضای خدا کار کند و پیگیری لازم را داشته باشد و در این راستا هر چه بیشتر تلاش کند از اجر و ثواب بیشتری بهره مند می شود.

وی در ادامه افزود: بیش از 85 درصد درآمدهای استان از محل مالیات تأمین می شود که این مسئله بسیار قابل توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: لازمه موفقیت در کارهای اجرایی انجام کارهای فرهنگی است و با برنامه های فرهنگی خوبی که در سال های اخیر صورت گرفته مردم مشارکت بیشتری برای پرداخت مالیات دارند.

وی ادامه داد: اگر فلسفه دریافت مالیات و مزایای آن از جمله رشد و توسعه اقتصادی ، ارائه خدمات اساسی و در نهایت رفاه و آسایش بیشتر مردم برای آنان توضیح داده شود، میل و رغبت آنان برای پرداخت مالیات بیشتر خواهد شد.

آیت الله محمدی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد : می بایست از دانه درشت ها مالیات بیشتری وصول شود و جلوی فرارهای مالیاتی آنها گرفته شود، چرا که مالیات حق مردم است و حق مردم باید ستانده شود.

وی در پایان افزود: مردم به دولت مالیات می پردازند ، دولت هم خدمات و امنیت را برای آنان فراهم می کند و کسی که از این امکانات استفاده کند ولی بهای آن را نپردازد در واقع دزدی کرده است و این به مثابه دزدی از تمام ملت می باشد و برعکس کسی که مالیات خود را پرداخت می کند به امنیت و آسایش کشورش کمک کرده و با این کار هم زندگی خود و هم رفاه ملت خویش را تأمین نموده و در واقع دینش را به بهترین وجه ادا کرده است.

 

کد خبر : ۴۰۲۷۵۱