خبرگزاری کار ایران

در هفته دولت صورت گرفت؛

بهره برداری از طرح آبرسانی شهر آبگرم

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۲۱

همزمان با هفته دولت پروژه آب شرب شهر آبگرم با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پروژه ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی شهر آبگرم یکی از مطالبات دیرین مردم این منطقه بود که با اعتبار چهار هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: در این هفته ، ۱۷پروژه عمرانی تامین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی این استان به بهره برداری رسیده و یک طرح نیز کلنگ زنی می‌شود.

داراب بیرانوند افزود: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال هزینه شده و به واسطه آن چهار مخزن ذخیره آب، ۱۸کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، ۶۰ حلقه چاه عمیق و ایستگاه های پمپاژ  احداث شده است.

وی اظهار داشت : پروژه ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی شهر آبگرم یکی از مطالبات دیرین مردم این منطقه بود که با اعتبار چهار هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین شمار تصفیه خانه های این استان را ۶ مورد اعلام کرد و گفت :  دو تصفیه خانه در شهرها و سه تصفیه خانه دیگر نیز در روستاها در دست ساخت است که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بیراوند، طول شبکه آب شهری را ۲۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: استان قزوین ۸۰۴ روستا دارد که ۶۹۹ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است و ۲۸۵ هزار نفر نیز تحت پوشش شبکه آب بهداشتی قرار دارد که طول شبکه روستایی چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر و ۲ برابر شبکه شهری است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر ۸۹ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آبفای استان قرار دارد و شاخص بهره مندی از آب شرب نیز حدود ۸۵ درصد است.

شهرستان آوج به مرکزیت آوج دارای ۲ بخش مرکزی و آبگرم است و در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز