خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست شهرستان قزوین:

تجهیز 7 کارخانه در شهرک لیا به پیش تصفیه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۰۰۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: هفت کارخانه در شهرک صنعتی لیا به دلیل آلایندگی بالا در فاضلاب باید به پیش تصفیه مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اکبر کشت پرور اظهار کرد: بازرسی کارشناسان حفاظت محیط زیست از فاضلاب برخی کارخانه‌ها در شهرک صنعتی لیا نشان می‌دهد که بخش اعظمی از فاضلاب آن‌ها قبل از ورود به تصفیه خانه محیط زیست باید از مرحله پیش تصفیه عبور کند.

رئیس محیط زیست شهرستان قزوین اضافه کرد: میزان آلایندگی فاضلاب صنعتی در این چند کارخانه باید به روش COD (اکسیژن خواهی شیمیایی) و DOD (رقیق سازی) به یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار میلگی گرم در لیتر کاهش یافته و سپس به مرحله تصفیه نهایی وارد شود.

کشت پرور با بیان اینکه به این واحدها اخطار داده شده تا پیش تصفیه احداث کنند،افزود: براساس هماهنگی و تعاملی که با مدیریت شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است، استقرار هرگونه کارخانه با این نوع آلایندگی در فاضلاب صنعتی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب‌های صنعتی به لحاظ وجود آلاینده‌های شیمیایی در یک مرحله تصفیه نمی‌توانند به نقطه مطلوب و قابل بهره‌برداری برسند و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر است تا کارخانجات را به این پیش تصفیه‌ها مجهز کند.

این مسئول یادآور شد: این پیش تصفیه‌ها به لحاظ کوچک بودن هزینه چندانی نداشته و کارخانه‌ های در حال احداث باید به این موضوع را قبل از بهره‌برداری فراهم سازد.

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز