خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان:

۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین از سد طالقان آبیاری می شوند

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۲۳۱

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 62 هزار هکتار از اراضی کشاورزی موجود در شبکه آبرسانی استان قزوین سال جاری از محل آب تخصیصی سد طالقان آبیاری می‌شوند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، احمد مستخدمی اظهار کرد: سهمیه تخصیصی آب سد طالقان به اراضی کشاورزی استان ۲۱۰ میلیون متر مکعب است اما با توجه به بارندگی‌های خوب اخیر و سرریز شدن این سد احتمال دارد این میزان به ۳۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یابد.

مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی استان افزود: اراضی کشاورزی استان که تحت پوشش شبکه آبرسانی دشت قزوین هستند ۸۲ هزار هکتار است که از این میزان ۶۲ هزار هکتار امکان بهره مندی از آب تخصصی سد طالقان را دارند.

مستخدمی یادآور شد: بخشی از اراضی کشاورزی شهرستان های قزوین، آبیک و البرز از منابع آب تخصیصی از محل سد طالقان بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد آب تخصیصی از محل سد طالقان به اراضی کشاورزی استان مصرف کشت بهاره و تابستانه و سایر نیز به کشت پاییزه اختصاص می یابد.

این مسئول اعلام کرد: امسال تاکنون ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب از حقابه تعیین شده به اراضی کشاورزی استان قزوین تخصیص پیدا کرده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز