خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی بهزیستی استان:

۱۶ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در قزوین فعال است

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۵۵۱

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین از فعالیت ۱۶ گروه همیار زنان سرپرست خانوار زیر پوشش اداره کل بهزیستی قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدی حقیقی گفت: در استان ۱۶ گروه همیار شامل زنان سرپرست خانوار و زنان و دختران خودسرپرست در فعالیت‌های اقتصادی زود بازده و مشترک فعالیت دارند تا به استقلال اقتصادی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هر گروه شامل ۳ تا ۵ نفر است، افزود: بیشتر این گروه‌ها در زمینه کسب و کار خانگی فعالیت دارند چرا که راه‌اندازی چنین فعالیت‌هایی در مقایسه با دیگر کسب و کار‌ها ساده و آسان است.

حقیقی اضافه کرد: این گروه‌ها تا قبل از کسب درآمد مطلوب و توانمند شدن از خدمات بهزیستی از جمله مستمری و بیمه بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت گروه‌های همیار تا توانمند شدن آن‌ها بهزیستی به مدت دو سال و نیم بر روی کار این گروه‌ها نظارت می‌کند.

به گفته حقیقی، برای راه اندازی گروه همیار زنان سرپرست خانوار ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به آنان پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۱ زن سرپرست خانوار از حمایت بهزیستی برخوردارند و مستمری دریافت می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: پارسال ۱۸۸ زن سرپرست خانواده خودکفا شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز