خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

کشاورزان قزوینی 77 هزار تن کود یارانه‌ای دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۵۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 77هزار تن کود شیمیایی با قیمت یارانه ای به کشاورزان استان قزوین تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی با اشاره به اختصاص 77 هزار تن کود شیمیایی به کشاورزان قزوینی اظهار کرد: این مقدار کود از نوع اوره، فسفاته و پتاسه است که در سال جاری به کشاورزان استان اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: از این رقم 56 هزار تن را کود شیمیایی اوره و 19 هزار و 500 تن کود فسفاته و 2 هزار و 100 تن نیز کود پتاسه تشکیل می دهد.

اسماعیلی اضافه کرد: کودهای یارانه ای با قیمت کمتری نسبت به بازار آزاد در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می گیرد.

وی افزود: این کودها که به قیمت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، هم در اراضی زراعی و هم باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول اعلام کرد: قیمت یارانه ای امسال هر کیلوگرم کود اوره ۴۲ هزار تومان، فسفاته در ۲ نوع ۶۶ و ۱۴۰ هزار تومان و پتاسه نیز ۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میان ۷۵ هزار هکتار باغ و سایر مزرعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز