خبرگزاری کار ایران

حمله یک قلاده پلنگ به گله گوسفندان در الموت

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۸۵

یک قلاده پلنگ مقابل چشم چوپان به گله گوسفندان در الموت نزدیک شده و با شکار یکی از گوسفندان از محل متواری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسئول محیط زیست منطقه الموت شرقی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: طبق اظهارات این چوپان، گوسفندان در حوالی روستای نسا از توابع منطقه الموت در حال چرا بوده‌اند.

مصطفی قندی اضافه کرد: مسئولان محیط زیست منطقه سریعا به محل اعزام شده و صورت جلسه آن را تنظیم می‌کنند تا پس از بررسی‌های کارشناسی، خسارت وارده به چوپان تعیین شود.

قندی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حمله یوزپلنگ به گوسفندان را در روستای زوارک تکذیب کرد و گفت: بین پلنگ و یوزپلنگ تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و همچنین هیچ خسارت جانی به انسان‌ها از سوی این حیوان در منطقه وارد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین نیز در این خصوص گفت: حمله حیوانات وحشی به حیوانات اهلی تنها هنگامی اتفاق می‌افتد که غذای اصلی آنها یعنی کل و بز وحشی در منطقه کمیاب شود.

مهدی طاهری افزود: یکی از آموزش‌ها و توصیه‌های همیشگی به چوپان‌ها این است که همواره برای نگهبانی از گله چند سگ به همراه داشته و همچنین گوسفندان خود را بیمه کنند.

روستای نسا جز بخش الموت شرقی از توابع شهرستان قزوین است.

پیش از این نیز مواردی از حمله چند قلاده پلنگ به گله گوسفندان در الموت گزارش شده است.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، منطقه الموت و طارم سفلی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز