خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین:

اجرای طرح‌های شهر دوستدار کودک در قزوین نیازمند ردیف بودجه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۷۴۳

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین گفت: در این کمیسیون به شهر دوستدار کودک توجه شده و باید در بودجه سال آینده شهرداری قزوین ردیف اختصاصی برای اجرای طرح‌های شهر دوستدار کودک لحاظ شود.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین با حضور اعضا، پژوهشگر ملی در حوزه شهر دوستدار کودک و کارشناسان این حوزه با هدف بررسی طرح‌های شهر دوستدار کودک در محل سازمان خدمات طراحی برگزار شد.

فاطمه اشدری، در این جلسه گفت: اگر بتوانیم شهر را از همه لحاظ برای کودکان آماده و مناسب سازی کنیم در حقیقت شهر را برای تمامی افراد شهر و آیندگان آماده کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهر قزوین با بیان اینکه در حوزه شهر دوستدار کودک قوانین و مصوبات خوبی وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه در حوزه اجرا به نظر می‌رسد، ضعیف عمل می‌شود.

اشدری با اشاره به سیاست‌های شورای ششم و کمیسیون بانوان شورا در خصوص توجه به نیازهای مادر و کودک گفت: همواره یکی از تاکیدات کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین این بوده که رویکرد تمامی بوستان‌ها باید با محوریت مادر و کودک و خانواده باشد و حتما اتاق‌های مادر و کودک در بوستان‌ها اجرایی شود.

ایجاد اتاق مادر و کودک در فضاهای بیش از ۵ هزار متر

در ادامه رضوانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و پژوهشگر ملی در حوزه شهر دوستدار کودک در این جلسه گفت: شهرهای دوستدار کودک به فرزندان حق ابراز نظر، مشارکت در جامعه دستیابی به خدمات پایه، ایمن ماندن از اشکال مختلف خشونت، آسایش و امنیت در پیاده روی و بازی می‌دهند.

این پژوهشگر ملی در حوزه شهر دوستدار کودک با اشاره به معیارهای شهر دوستدار کودک عنوان کرد: در این بخش باید به نکاتی از جمله منابع مالی ویژه کودک، پاکی و پایداری، امنیت، ایمنی، همه شمولی، مشارکت پذیری، قابلیت بازی داشتن، محله محور بودن و آموزش دهندگی توجه کرد.

رضوانی در ادامه به بیان طرح‌های قابل اجرا در حوزه شهر دوستدار کودک پرداخت و گفت: درنظر گرفتن کاربری‌های دوستدار کودک در مراکز تجاری و با مشارکت مدیریت مراکز تجاری، احداث فضای بازی در مجتمع‌ها، راه‌اندازی خیابان‌های بازی و پارک‌های تخصصی کودک از جمله این طرح‌ها است .

وی همچنین به پروژه مجموعه مادر و کودک در سرای سعدالسطنه اشاره کرد و گفت: ایجاد اتاق مادر و کودک در فضاهای بیش از ۵ هزار متر طبق دستورالعمل لازم الاجراست و بر همین اساس طراحی فضای مادر و کودک در سرای سعدالسلطنه در دستور کار قرارگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز