خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

تقویت بدنه کارشناسی موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۹۰۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با تقویت بدنه کارشناسی می توانیم از اطاله دادرسی در برخی پرونده های دستگاه قضایی پیشگیری کنیم.

به گزاش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی در دیدار با حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه که در دادگستری برگزار شد اظهارداشت: بایستی دغدغه کارشناسان در ارجاع عادلانه کارشناسی ها برطرف شود زیرا وکالت و کارشناسی اهمیت مضاعف دارد.

وی اضافه کرد: در جلسات مشترک به این نتیجه رسیدیم اشکالاتی که از سوی دستگاه قضایی و وکلا اعلام می شود مورد بررسی قرار گیرد لذا با تشکیل یک کارگروه مشترک و تنظیم شیوه نامه ای با مشارکت هر دو مجموعه توانستیم به رضایتمندی نسبی برسیم.

شعبانی یادآور شد: بررسی ها نشان داد حدود ۸۰ درصد پرونده های حقوقی که دچار اطاله دادرسی شده‌اند مربوط به روند کارشناسی هم بوده که باید این چالش برطرف شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تعامل و همکاری مرکز وکلا با قضات تشکر و قدردانی کرد و تداوم این همکاری را خواستار شد.

در این نشست حجت الاسلام مظفری معاون قضایی دادگستری هم اظهارداشت: کمبود کارشناسی از مهمترین دغدغه های دستگاه قضایی است به طوری که در حال حاضر از مجموع ۲۲ کارشناس موجود در دادگستری تعداد ۱۱ نفر کارمند هستند و از ۳۳ نفر در کانون هم تعداد ۲۲ نفر کارمند هستند و این کمبود موجب شده گاهی برای یک کارشناس ۴۰۰ پرونده ارجاع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز