خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

مصرف اینترنت در قزوین یک و نیم برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۲۰

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: پهنای باند مصرف اینترنت استان قزوین به بیش از 82 گیگابیت بر ثانیه رسید که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بیش از 1.5 برابر رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، حجت اله امینی با اشاره به افزایش مصرف اینترنت در استان گفت: پهنای باند مصرفی استان در سال گذشته 48.81 گیگابیت بر ثانیه بود که با استفاده مردم در منازل و استفاده از اینترنت برای کسب و کارها، پهنای باند مصرفی استان در نقطه اوج خود به بیش از 82.88 گیگابیت بر ثانیه رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به ظرفیت پهنای باند ورودی در استان قزوین افزود: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان 213 گیگابیت بر ثانیه است و مصرف استان در حال حاضر به 82.88 گیگابیت بر ثانیه است که میانگین پهنای باند مصرفی شرکت ارتباطات ایرانسل 24.51 گیگابیت بر ثانیه و ارتباطات سیار 51.19 گیگابیت بر ثانیه و سایر اپراتورها 4.5 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی درباره وضعیت شبکه انتقال زیرساخت در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: در حوزه واگذاری خدمات نیز هم‌اکنون به 15 اپراتور فعال در استان پهنای باند ارائه می‌شود.

امینی با بیان موقعیت استراتژیک قزوین در بین استان‌های هم‌جوار، تصریح کرد: این استان شاهراه ترانزیت ترافیکی داده به ۱۳ استان کشور و نیز بخش بین‌الملل است.

وی ادامه داد: نقش زیرساخت‌های ارتباطی در گسترش استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان موجب شده تا در شرایط خاص و افزایش استفاده از این شبکه ارتباطی، شرایط پایداری را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز