خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

تولید 160 مگاوات برق توسط صنایع کشور هدف‌گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۴۹

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال جاری در شهرک‌های صنعتی سطح کشور، 570 مگاوات برق تولید شده و رسیدن به 160 مگاوات تا نیمه نخست سال آینده هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرشاد مقیمی در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان از مواردی است که در دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا یک‌هزار و 100 سوله در سطح کشور در حال ساخت است و با حمایت‌های ویژه در طول 48 ماه زیرساخت‌های لازم در آنجا فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد: 37 درصد برق کشور در صنایع مصرف می‌شود، که 67 درصد از این میزان توسط الکتروموتورها مصرف می‌شود.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: برای انرژی‌های تجدیدپذیر و نوسازی صنایع در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است، از مسئولین استانی هم خواستار هستیم جرایم حوزه مصرف برق را در اختیار سازمان صنایع کوچک قرار دهند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

مقیمی گفت: در سال جاری 3 هزار و 417 واحد صنعتی در سطح کشور احیا شد، تامین مالی یکی از چالش‌های واحدهای تولیدی است که برای حل این چالش در کنار تسهیلات بانکی به روش‌های نوین مانند بورس نیاز داریم.

وی ادامه داد: خوشه‌های صنعتی در افزایش تولید نقش قابل توجهی دارند و درحال حاضر 505 خوشه صنعتی در سطح کشور فعالیت دارند که سهم قزوین از این تعداد 10 مورد است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباه وضعیت استان قزوین گفت: این استان یک درصد از مساحت کشور را تشکیل می‌دهد؛ باوجود این در اقتصاد کشور سهم 10 درصدی دارد و تعداد واحدهای راکد آن هم نسبت به کشور در میزان پایین‌تری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز