خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

بیش از 13 هزار سرقت در قزوین اتفاق افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۴۹

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه سرقت از جرایم رتبه‌دار در استان است، گفت: در 11 ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۷۹۸ مورد سرقت در استان به‌وقوع پیوسته که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با افزایش ۵ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش ایلنا، سردار علی ابراهیمی گفت: بیش از ۶۰ درصد سرقت‌ها خرد است که در این رابطه ۷ هزار و ۲۶۲ مورد کشفیات انجام شده و بیش از ۵۵ درصد از اقدامات پلیس به کشف اموال مسروقه منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: تا پایان بهمن‌ماه ۷ هزار ۲۸۱ سارق دستگیر شده‌اند و بیش از ۵۰ میلیارد تومان از اموال مکشوفه نیز به مردم عودت داده شده که کمتر از یک ‌درصد سرقت‌ها بصورت زورگیری، یک ‌درصد احشام، ۲ درصد مجرمانه، ۴ درصد منزل بوده که پلیس با جدیت به این موضوع پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از سارقان سابقه اعتیاد و یا تکرار جرم سرقت را در پرونده خود دارند، تصریح کرد: در دستگیری خرده فروشان و معتادین متجاهر نیز ۴ هزار نفر جلب و یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ هدایت و مابقی با توجه به دستورات قضایی مقتضی به مجازات جایگزین محکوم شده‌اند.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین ادامه داد: در دادگستری استان قزوین شعبات ویژه قضایی به برخورد با سارقان اختصاص یافته است؛ اما در این میان برخی قوانین نیاز به بازنگری دارد و این خلاء قانونی موجب سوء استفاده مجرمان قرار گرفته است اما همه سارقان هم به زندان نمی‌روند؛ بلکه به فراخور جرمی که مرتکب شده‌اند با نظارت پلیس به انجام اقدامات عام‌المنفعه محکوم می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در طرح ضربتی بیش از ۱۴ مال خر و ۳۰ مغازه در این رابطه پلمب شدند که در کاهش سرقت‌ها تاثیر داشت و این موضوع دائما در رصد پلیس است تا احساس آرامش به جامعه بازگردد.

 وی افزود: در رابطه با جمع‌آوری معتادین متجاهر، محکومین حرفه‌ای و فراری و مال خران و ضایعاتی‌ها اقدامات متعددی صورت‌گرفته، در رابطه با باندهای حرفه‌ای نیز بیش از ۲۰۰ نفر در قالب ۱۳ باند حرفه‌ای سرقت از منزل دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز