خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان:

مرحله هفتم واکسیناسیون طیور بومی قزوین علیه نیوکاسل آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۹۶۶

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: فاز هفتم واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از ابتدای بهمن در استان آغاز شده و تا 21 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، مهدی جلوخانی گفت: برای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی و همچنین در مزارع صنعتی طیور اسـتان، شش مرحله واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی استان با واکسن مقاوم به حرارت صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: پیش بینی می‌شود در مرحله هفتم این طرح، بیش از 210 هزار  قطعه طیور بومی استان با اولویت روستاهای اطراف مزارع مهم صنعتی پرورش طیور با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی  واکسینه شوند.

وی عنوان کرد: از اهداف عمده این طرح کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صـنعتی و کاهش کانون‌های این بیماری ویروسی در این واحدها و همچنین کنترل بیماری در طیور روستایی و کمک به تولید و معیشت روستاییان است.

این مسئول یادآور شد: بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که می‌تواند ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحدهای پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال داشته باشد و مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز