خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار قزوین:

طرح بلندمرتبه‌سازی در بلوار مطهری و بلوار امام خمینی(ره) قزوین تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۳۰

طرح مجتمع مسکونی به صورت بلندمرتبه سازی با شرایطی در ضلع جنوب امتداد بلوار مطهری از تقاطع و بلوار امام خمینی(ره) قزوین در جلسه کمیسیون طرح تفصیلی تصویب شد.

ایلنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: طرح مجتمع مسکونی به صورت بلندمرتبه سازی با شرایطی در ضلع جنوب امتداد بلوار مطهری از تقاطع و بلوار امام خمینی(ره) در جلسه کمیسیون طرح تفصیلی تصویب شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ فرزانه نظری‌پور از تهیه ضوابط بلند مرتبه‌سازی در قزوین خبر داد و افزود: این ضوابط پس از تصویب در جلسه کمیسیون طرح تفصیلی مطرح و پس از بحثو بررسی با توجه به نقشه‌های معماری، جانمایی و چیدمان برج‌های مذکور و همجواری‌ها مشخص و با نقشه ورود و خروج به مجموعه، تامین پارکینگ و فضای سبز و گزارش انطباق اراضی و عارضه سنجی ترافیکی با کلیات موافقت شد.

نظری‌پور با اشاره به وضعیت بلند مرتبه سازی و ضوابط آن با توجه به طرح تفصیلی جدید در قزوین گفت: ضوابط بلندمرتبه سازی تهیه شده و هم اکنون در سیر فرایند بررسی قانونی خود در کمیسیون ماده ۵ قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه مناطق قزوین برای این موضوع بررسی شده است، افزود: در ضوابط بلند مرتبه سازی نقاط مختلف شهر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و در چند سطح سازه‌های بلند مرتبه قزوین پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به تعریف در نظر گرفته شده برای ساختمان‌های بلند مرتبه در قزوین اظهار کرد: با توجه به بازگشایی بلوار شهید مطهری و احداثزیر گذر از شرق به غرب و امتداد خیابان بلوار مطهری از زمین دانشگاه بین الملل مابقی زمین باقیمانده در ضلع جنوب بوده که به مساحت ۵۸هزار مترمربع تغییر کاربری آن بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج اواسط اردیبهشت۸۹ از آموزش عالی به ترکیبی از تجاری، مسکونی و خدمات عمومی تغییر یافته و این پروژه مشتمل بر ۳ مجموعه ساختمانی برج‌های مسکونی، مجموعه فرهنگی، ورزشی و خدماتی و مرکز خرید است.

نظری‌پور با بیان این مطلب افزود: سطح اشغال پروژه نزدیک به ۱۷هزار و ۵۰۰ مترمربع است و این طرح مشتمل بر ۴ برج مسکونی ۳۳ طبقه مرکب از ۲۸ طبقه مسکونی، ۳ طبقه ورودی و فضاهای جمعی و تاسیساتی و ۲ طبقه زیر زمین شامل پارکینگ و انبارهای واحدهای مسکونی است و در هر ۴ واحد مسکونی با حداقل مساحت هر واحد ۱۵۰ مترمربع قرار دارد.
وی افزود: تعداد هزار و ۴۵۰ واحد پارکینگ مورد نیاز در پروژه قابل تامین بوده و ۲۱هزار و ۷۵۰ متر مربع تجاری و ۱۱هزار و۵۰۰ مترمربع فرهنگی، ورزشی و تفریحی است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: توجه به توسعه فیزیکی شهر‌ها یکی از عوامل مهم در رشد برنامه ریزی شده شهر‌ها به شمار می‌رود و تا زمانی که الگوی رشد شهر ارگانیک بوده و عوامل درون زا و محلی تعیین کننده رشد شهری باشد و حسب شرایط اقتصادی، اجتماعی و امنیتی شهر، فضای شهر را به طور ارگانیک سامان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز