خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

تسریع در ساخت کتابخانه و مجتمع فرهنگی مهرگان ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۱۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: روند ساخت یک باب کتابخانه و همچنین مجتمع فرهنگی و هنری در ناحیه شهری مهرگان که در راستای توسعه فضای فرهنگی در استان است با کندی به پیش می‌رود و نیازمند تسریع در انجام امور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسین اسماعیلی در دیدار با مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان با اشاره به کمبودهای اساسی در حوزه‌های زیرساختی فرهنگی و هنری در استان گفت: در این راستا و به پیشنهاد این اداره کل، کارگروه ساماندهی فضاهای فرهنگی به ریاست معاون امور عمرانی استانداری و عضویت دستگاه‌های ذیربط و فرهنگی تشکیل و نسبت به بررسی و درباره توسعه و ارتقاء سرانه فضاهای فرهنگی استان تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: ناحیه شهری مهرگان فاقد هرگونه فضای فرهنگی است و در این راستا مقرر شد در قطعه زمینی که از سوی راه و شهرسازی به فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده بود یک باب کتابخانه و همچنین مجتمع فرهنگی و هنری ساخته شود و مطالعات اولیه و طراحی نقشه‌ها توسط راه و شهرسازی انجام و سپس ساخت پروژه توسط شهرداری محمدیه با مشارکت سرمایه گذار صورت پذیرد که این روند با کندی به پیش می‌رود و نیازمند تسریع در انجام امور است.

وی درباره کتابخانه مرکزی قزوین نیز بیان کرد: احداث کتابخانه نیز از جمله موضوعاتی است که در استان نیازمند آن هستیم و امیدواریم که بتوانیم اقدامات اجرایی آن را انجام دهیم و در این راستا زمینی که از سوی راه و شهرسازی به این اداره کل واگذار شده در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد تا اقدامات قانونی لازم را برای ساخت کتابخانه معمول دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در آوج نیز با کمبود فضاهای فرهنگی مواجهیم و با توجه به اینکه زمینی برای ساخت مجتمع فرهنگی در آوج نداریم نیازمند مساعدت و یاری اداره کل راه و شهرسازی هستیم.

اسماعیلی در ادامه خواستار دریافت سندهای مربوط به مجتمع‌های فرهنگی و هنری ارشاد که زمین‌های آن‌ها از طریق اداره راه و شهرسازی در اختیار ارشاد قرار گرفته است، شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز