خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان:

کتابخانه های قزوین در ایام کرونا عملکرد مطلوبی داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۷۲۴

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: فعالیت کتابخانه های استان قزوین در ایام شیوع ویروس کرونا دارای عملکرد مطلوبی است و در این ایام طرح های مختلفی برای گسترش فرهنگ مطالعه ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا با وجود تعطیلی کتابخانه ها، فعالیت و کار کتابداری تعطیل نشد و ارتباط کتابدار با اعضای کتابخانه در فضای مجازی برقرار ماند و طرح های فرهنگی بسیاری در این ایام توسط کتابداران و همکاران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از قبیل  مسابقات کتابخوانی، نشست های کتابخوان در فضای مجازی، تقدیر از پرستاران و کادر درمان، پادکست کتابخوان، مرجع مجازی، پویش اهدای خون و سایر برنامه های جانبی و مناسبتی انجام شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در خصوص اجرای طرح "کتابرسان" بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که به دلیل شیوع کرونا و محدود شدن خدمات فیزیکی کتابخانه‌ها به وجود آمد، اداره کل کتابخانه های عمومی استان اقدام به اجرای طرح "کتابرسان" برای تحویل کتاب‌های مورد نیاز اعضای فعال درب منزل آن ها کرده است که در شهرستان قزوین این طرح در گام نخست با محوریت کتابخانه عارف و سپس امام خمینی اجرا شد که طرح بسیار موفقی بود و مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

محمدبیگی ادامه داد: پس از دوران کرونا نیز به دنبال اجرایی شدن طرح کتابرسان برای اقشار خاص از جمله معلولان، نابینایان و گروه های پرخطر و سالمندان هستیم تا منابع مورد نیاز در اختیار آنها قرار گیرد.

وی یادآور شد: ایجاد بستر مناسب برای مطالعه به ویژه در دوران شیوع کرونا از طریق کتابخانه های عمومی یکی از فعالیت های شاخص کتابخانه های عمومی بود که در طول سال جاری به خوبی انجام شد.

این مسئول به افزایش سرانه فضای کتابخانه ای استان اشاره کرد و افزود: ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و روستاهای واجد شرایط از جمله موارد مهمی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین به ریاست عباس افلاطونی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قزوین و با حضور فاطمه محمدبیگی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، مهدیه سادات قافله باشی رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر، سید منیره قوامی سخنگوی شورای شهر ، سایر اعضای انجمن  کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد.

همچنین در ادامه این جلسه درباره موضوعاتی از قبیل راهکارهای افزایش اعضای کتابخانه‌های عمومی، اجرای بهتر طرح کتابرسان، راهکارهای توسعه و افزایش فضای کتابخانه‌ای روستاهای شهرستان قزوین بحث و بررسی شد و شورای شهر قزوین قول مساعدت و همکاری برای اجرای این طرح ها دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز