خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه هنری استان خبرداد:

برگزاری‌ جشنواره نمایشنامه خوانی "یکه خوانی" در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۳۸۱

مدیر حوزه هنری استان قزوین از برگزاری جشنواره استانی نمایشنامه خوانی مجازی طنز با عنوان "یکه خوانی" به منظور معرفی توانمندی‌های نمایشگران طنز پرداز در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی هوشمند با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اجراهای این جشنواره در بستر پخش زنده شبکه اجتماعی انجام می‌شود و خوانشگران باید اجرای خود را پیرو جدول جشنواره در برابر دوربین شخصی انجام دهند.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره، اضافه کرد: ایجاد فضای با نشاط و همدلی میان هنرمندان، بازآفرینی آثار طنز آورانی چون عبید زاکانی و علی اکبر دهخدا، شناسایی و پرورش هنرمندان طنز پرداز با محوریت پرداختن به حکایت‌های شیرین پارسی به ویژه آثار عبید و دهخدا، بهره گیری از شیوه‌های نمایش‌های ایرانی، رویکرد طنازانه به آسیب‌های اجتماعی، نگاه خلاقانه به نمایشنامه‌های طنز فاخر نمایشنامه نویسان ایرانی، توجه به کارکرد طنز در پرورش اخلاق و منش انسانی و همچنین کارکرد طنز در میان رزمندگان دوران دفاع مقدس از اهداف این جشنواره است.

هوشمند درخصوص شرایط شرکت در این جشنواره، گفت: نام نویسی و ارسال نمایشنامه‌ها به صورت اینترنتی است و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را با فرمت پی دی اف به همراه مشخصات مندرج در فرم جشنواره در نرم افزار واتساپ به شماره دبیرخانه ۰۹۳۸۸۷۳۳۲۴۶ بفرستند.

این مسوول با بیان اینکه نمایشنامه‌ها باید بر اساس یک اجرای ۱۵ دقیقه‌ای ارائه شوند، گفت: آثار پیشنهادی می‌تواند یک نمایشنامه کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای یا بخشی معنادار از یک نمایشنامه بلند، تک پرسوناژ یا چند شخصیت باشد که توسط یک نفر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: خوانشگران می‌توانند از همه ابزارهای خلاقانه برای جذابیت اجرا استفاده کنند و فیلم‌ها به صورت افقی،  بدون لرزش و با کیفیت خوب گرفته شوند.

هوشمند افزود: آخرین زمان ارسال نمایشنامه یکم دیماه ۱۳۹۹، بازخوانی و اعلام آثار پذیرفته شده، هفت دیماه ۹۹، زمان ارسال فیلم اجرا ۲۶ دیماه، بازبینی و اعلام آثار پذیرفته شده،  یکم بهمن ۱۳۹۹ و اجرای جشنواره ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز