خبرگزاری کار ایران

در میزگرد اصلاح نظام کارمزد عنوان شد:

خون جدید به رگ‌های شبکه پرداخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۷۹۴

میزگرد اصلاح نظام کارمزد و زیر ساخت های پرداخت روزنامه دنیای اقتصاد با حضور فرهاد فائز سرپرست مدیریت شرکت شاپرک، علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش، محمد مهدی تقی پور مدیرعامل به پرداخت ملت، محمد مهدی شریعتمداری مدیرعامل جیبیت و با اجرای کاوه منگلی پژوهشگر حوزه سایبری درغرفه دنیای اقتصاد در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل ایران کیش دراین نشست با اشاره به اصلاح نظام کارمزد از سوی بانک مرکزی گفت: فرهنگ و مدل جدید نظام کارمزد تاثیر بسزایی در شبکه پرداخت دارد.

وی ادامه داد: دارنده کارت، پذیرنده ای که سرویس را دریافت می کند، نظام بانکی و شبکه پرداخت که ارائه کننده این سرویس است به عنوان بازیگران یک تراکنش شناخته می شوند، اما تا پیش از اصلاح اخیر نظام کارمزد، تمام فشار ناشی از کارمزد به صورت یکسویه روی شبکه بانکی بود، این فشار، فشار سنگینی است و تاثیرات تورمی و کارمزدی خودش را دارد و از طرفی موجب میشد تا شبکه پرداخت از بعد کیفی و امنیتی کوچک و کوچکتر شود. از همین رو سال ها بود که نیاز به تغییراین نظام احساس می شد و معتقدیم تغییر اخیر، دیرهنگام رخ داده اما بازهم آن را به فال نیک می گیریم.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش، فرسودگی زیرساخت‌ها، عدم نوآوری، ناترازی مالی و عدم توسعه ابزارهای پذیرش را 4 ضربه شبکه پرداخت از نظام کارمزدی قدیم عنوان کرد.

مدیرعامل ایران کیش افزود: هزینه شبکه‌های پرداخت دلاری است و با گران شدن نرخ ارز تراز مالی این شبکه دچار چالش شد و علی رغم افزایش هزینه، درآمد آنها رشد نکرد.

وی با بیان اینکه درآمد محدود و ثابت شبکه پرداخت موجب عدم نوآوری در این شبکه شده بود، تصریح کرد: نوآوری مستلزم هزینه‌کرد بالا است و این با شرایط مالی pspها در سیستم کارمزدی گذشته همخوانی نداشت و متاسفانه طی این سال‌ها عملا جلوی رشد ایده‌پردازی و نوآوری در شبکه های بانکی را گرفته بود .

موسوی اصلاحات اخیر نظام کارمزدی کشور را عامل پیشرفت شبکه‌های پرداخت دانست و تاکید کرد: نظام کارمزدی گذشته شبکه های پرداخت را پیر و فرسوده کرده بود اما امیدواریم با اصلاحات اخیر نظام کارمزدی که از سوی بانک مرکزی تصویب شد، خون جدیدی به رگ‌های شبکه پرداخت تزریق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز