خبرگزاری کار ایران

تجربه 5G به شیراز رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۶۳۲

توسعۀ پوشش 5G ایرانسل در سراسر کشور، پس از تهران، فردا از شیراز آغاز می‌شود.

پس از راه‌اندازی چهار سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه توسط ایرانسل در تهران، شیراز دومین شهر ایران است که فردا، با راه‌اندازی پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل، شهروندانش می‌توانند جدیدترین فناوری اینترنت جهان را در شبکۀ کاربردی و واقعی ایرانسل تجربه کنند.

به گزارش ایلنا از روابط‌عمومی ایرانسل، این سایت فردا یکشنبه سوم اسفند ماه ۱۳۹۹، در مراسمی با حضور مهندس حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، آیت‌الله دکتر لطف‌الله دژکام نمایندۀ ولی‌فقیه، تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع)، امام‌جمعۀ شیراز و نمایندۀ استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، مهندس حیدر اسکندرپور شهردار شیراز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و جمعی از مقامات استانی و محلی، در محل سایت 5G ایرانسل در مجاورت ارگ تاریخی کریم‌خانی شیراز، افتتاح می‌شود.

ایرانسل که مطالعۀ نسل پنج تلفن‌همراه را از سال ۱۳۹۵ با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرده بود، موفق شد در سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکۀ کامل 5G را آزمایش کند.

ایرانسل اول مرداد ۱۳۹۹، نخستین سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه ایران را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در پژوهشگاه ICT راه‌اندازی کرد. این سایت، در حاشیۀ جلسۀ هیأت دولت، توسط رئیس‌جمهوری به صورت آنلاین افتتاح شد.

با فاصلۀ چند روز پس از آن، در هفتم مرداد ماه، دومین سایت 5G، در ساختمان مرکزی ایرانسل توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، در حضور خبرنگاران رونمایی شد.

سومین سایت نسل پنج ایران و ایرانسل هم، ۲۱ آبان ماه در دانشگاه تربیت‌مدرس و در یک فضای بیرونی (outdoor) به بهره‌برداری رسید.

چهارمین سایت 5G ایران و ایرانسل، در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در غرفۀ ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین توسط وی افتتاح شد و در دسترس استفادۀ عموم مردم قرار گرفت.

پنجمین سایت تجاری 5G ایران و ایرانسل نیز که قرار است فردا در شهر شیراز به بهره‌برداری برسد، مانند سایت آب و آتش، در دسترس استفادۀ عموم مردم است. کاربرانی که گوشی تلفن‌همراه آنها از فناوری نسل پنج تلفن‌همراه پشتیبانی می‌کند، می‌توانند با اتصال به این سایت، سریعترین نسل اینترنت جهان را تجربه کنند و کاربرانی که گوشی هوشمند آنها قابلیت پشتیبانی از شبکۀ 5G را نداشته باشد نیز می‌توانند از طریق Hotspot مودم 5G ایرانسل در این سایت، به صورت وای فای به شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه متصل شوند.

ششمین سایت 5G ایرانسل نیز در اسفند ماه ۱۳۹۹ در جزیرۀ کیش راه‌اندازی می‌شود.

پیرو همکاری موفق ایرانسل و شهرداری شیراز در اجرای پروژۀ فیبرنوری و شهر هوشمند، شیراز به‌عنوان نخستین مقصد 5G ایرانسل پس از تهران برگزیده شد و با همکاری شهرداری شیراز و اختصاص فضای مناسب جهت راه‌اندازی سایت توسط ایرانسل در نزدیکی بافت تاریخی این شهر، سایت 5G ایرانسل فردا یکشنبه سوم اسفند ماه ۱۳۹۹ در مجاورت ارگ تاریخی کریم‌خانی شیراز راه‌اندازی شده و خدمات آن در دسترس شهروندان شهر حرم اهل‌بیت و مهد تمدن، هنر و ادب قرار می‌گیرد.

با راه‌اندازی شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل، تاکنون تست‌های سرعتی در بازۀ دانلود بین ۳ تا ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه در این شبکه ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز