خبرگزاری کار ایران

سینمای مقاومت باید مشکلات مردم جهان در مواجه با ظلم را به تصویر بکشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۵۰۵

مستندساز آمریکایی با اشاره به اینکه مقاومت در هر کشوری قالب‌های گوناگون دارد، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، جریان‌های مقاومت در جهان را هم‌جهت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه هاشمی مستندساز و برنامه ساز و کارشناس شبکه خبری پرس، با اشاره به استقبال کم‌نظیر هنرمندان جهان از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، گفت: حضور ۱۳۷ کشور جهان در این جشنواره نشان می‌دهد که فرهنگ مقاومت به سرعت در حال انتشار است. 

وی افزود: آنچه امروز در جهان مقاومت دیده می‌شود، حرکتی است که حدود ۴۲ سال پیش با انقلاب‌اسلامی در ایران شکل گرفت و امروز مردم دنیا به تدریج با مفاهیم آن آشنا می‌شوند. 

هاشمی ادامه داد: ایستادگی در برابر ظلم و امپریالیسم در منطقه و حتی در آمریکای لاتین، بولیوی، کوبا و ونزوئلا، همگی در زمره مقاومت تعریف می‌شوند. ایران اما همواره در حوزه مقاومت پیشرو بوده و هست. 

این مستندساز آمریکایی تصریح کرد: سینمای مقاومت باید مشکلات مردم جهان در مواجه با ظلم را به تصویر بکشد و واقعیت‌های ظلم غرب و آمریکا را نشان دهد تا حتی مردم آن کشورها نیز بیشتر با ظلم‌ها دولتمردانشان آشنا شوند. 

وی اضافه کرد: در این کشورها اقداماتی مانند حمله به عراق و یمن به شکلی نشان داده می‌شود که گویا سربازان آن‌ها برای دفاع از مردم می‌جنگند؛ در این شرایط باید سینمای مقاومت وارد شود و این حملات را از زاویه مردم کشورهای منطقه به تصویر بکشد تا عمق ظلم کشورهای غرب برای مردم خودشان روشن شود. 

عضو هیئت‌داوران بخش «مسابقه اصلی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند شئون مختلف مقاومت در کشورهای مختلف را در یک راستا، هم‌جهت کند و آن‌ها را بر محورهای مشترکی مانند مبارزه با امپریالیسم هدایت کند. 

هاشمی اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت سبب همفکری بیشتر هنرمندان حوزه مقاومت در سراسر جهان خواهد شد؛ البته سینمای ایران در حوزه مقاومت از زمان دوران دفاع‌مقدس توانسته عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد و واقعیت‌های جنگ را منعکس کند. 

این مستندساز آمریکایی تصریح کرد: سینمای مقاومت باید سکوت غرب در برابر ظلم‌ها و دروغ‌های آن‌ها در مبارزه با داعش و تروریست‌هایی که خودشان به وجود آورده‌اند را نشان دهد تا تصویر واقعی جنایت این کشورها برای همه مردم جهان روشن شود. 

وی یادآور شد: فیلم کوتاه ظرفیت‌های بسیاری دارد و می‌تواند در کمترین زمان، بیشترین اطلاعات را در حوزه مقاومت به مخاطبان ارائه دهد؛ به همین دلیل جریان مقاومت باید در این بخش نیز به صورت جدی فعال شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز