خبرگزاری کار ایران

بافت تاریخی شهر یزد بازسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۲۲۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از احیا و بازسازی حصار بافت تاریخی شهر یزد خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، سیدمصطفی فاطمی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد) افزود: یکی از شاخصه‌های باشکوه شهر یزد، برج و باروی آن است که در برگیرنده بخشی از عرصه بافت تاریخی و ثبتی است.

او با اشاره به لزوم تعیین محدوده حصار بافت تاریخی و دروازه‌های قدیمی آن برای مرمت این حصار، اعلام کرد: در مرحله اول عناصر مختلف بارو از جمله دروازه‌ها، خندق، برج‌های متصل، منفصل و فصیل بارو، در مرحله بعد منابع و اسناد مکتوب و غیرمکتوب مرتبط با تاریخ شهر یزد، سیر تحول و تغییر برج و بارو مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در ادامه تصریح کرد: به منظور احیای قسمت‌های تخریب شده، بازسازی حصار ایلخانی آغاز شد و اکنون در جبهه شمالی، جنوبی، شرقی و غربی چهار کارگاه مرمت فعال است.

او با شاره به اینکه پس از مرمت حصار ایلخانی، حصار صفوی نیز مرمت می‌شود، گفت: برای ادامه کار، قرار است برج‌هایی که در عکس‌های بافت تاریخی متعلق به سال ۱۳۳۵ مشخص بوده و در اثر گذشت زمان دستخوش تغییر و حذف شده، بازسازی شوند.

فاطمی اظهار کرد: در جریان اجرای این طرح، دروازه‌های شهر مرمت شده و ساختار بافت، شکل تاریخی به خود می‌گیرد و مجموعه بافت تاریخی به صورت یک مجموعه منحصر به‌فرد در قالب حصاری که قبلا وجود داشته است، درمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز