خبرگزاری کار ایران

مهدی محسنیان‌راد:

وظیفه هفته کتاب باید معرفی کتاب‌های برتر باشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۴۱

محسنیان‌راد معتقد است: دست‌اندرکاران برگزاری هفته کتاب باید با شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در این هفته در مخاطب انگیزه مطالعه ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی محسنیان‌راد، نویسنده، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروزه کتاب در شکل سنتی و کاغذی آن در حال طی کردن برهه‌­ای است که نمی­‌دانیم سرانجامش چیست و چقدر در آینده می‌تواند بقا داشته باشد. اگر این صورت مساله جهانی را در کنار بحران کرونا بگذاریم درمی‌­یابیم که برگزاری رویدادی مانند هفته کتاب شرایط ویژه­‌ای را می­طلبد.

وی در ادامه صحبت­‌هایش بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا ایام قرنطینه به فرصتی برای ترویج کتابخوانی تبدیل شده و حتی در برخی از کشورها کتابخانه­‌ها تعطیل نشدند، چراکه معتقدند فرهنگ، تعطیلی ناپذیر است. اما متاسفانه در کنار این بیماری، مسائل جهانی نیز کشور ما را با چالش­‌های دیگری مواجه است که حوزه فرهنگ را به ­شدت تحت­‌الشعاع قرار داده است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: دست­اندرکاران برگزاری هفته کتاب باید با شناسایی و معرفی کتاب­‌های برتر در این هفته در مخاطب انگیزه مطالعه ایجاد کنند تا هفته کتاب موثر واقع شود. لازم است کتاب­‌های فاخر به افراد جامعه شناسانده شود و این اقدامات مقطعی نباشد و در تمام طول سال پیگیری شود.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز