خبرگزاری کار ایران

کریم اکبری‌مبارکه به خاک سپرده شد/ بدرقه مرد اخلاق سینما تا خانه ابدی

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۱۰۲

پیکر زنده‌یاد کریم‌ اکبری‌مبارکه با حضور تعداد محدودی از همکاران و خانواده ی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 به گزارش ایلنا، مراسم تشییع پیکر کریم اکبری مبارکه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و از اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت، امروز، شنبه دهم آبان برگزار شد. 

این مراسم با حضور خانواده‌ی گرامی آن مرحوم، نیکنام حسینی‌پور مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سید عباس عظیمی مدیرعامل مجموعه فرهنگی برج آزادی و هم‌چنین جمعی از هنرمندان، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد. 

در این مراسم ابتدا سید عباس عظیمی به سخنرانی پرداخت و از جانب داریوش ارجمند گفت: «استاد ارجمند گفتند ما دو سال در سریال امام علی مثل دوست و برادر در کنار هم بودیم و هیچ گاه آن لحظات را نمی‌توانند فراموش کنند ایشان از من خواستند که با امام علی (ع) محشور شوند.» 

سپس افزود: «در مسائل مشکلاتی که مربوط به هنرمندان پیشکسوت بود، هرگاه درخواستی از ایشان داشتیم، حتی اگر در صحنه فیلم یا تئاتری بودند، حتی با همان گریم می‌آمدند و ما را همراهی می‌کردند. ایشان خیلی عزیز بودند و در چهره‌شان مهربانی موج می‌زد. برای خانواده گرامی ایشان آرزوی سلامتی و صبر به این مصیبت را دارم.» 

همچنین در ادامه به این نکته اشاره کرد که: «استاد بسیار نگران بحث موسسه بودند و دوست داشتم که اکنون می‌توانستند ببینند که موسسه به سرانجام رسیده و مدیر عزیز و دوست قدیمی، (نیکنام حسینی پور) بر مسند این مسئولیت نشسته است.» 

سپس نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به سخنرانی پرداخت و ضمن عرض سلام و ادب خدمت جمع حاضر و تسلیت به همه جامعه فرهنگی و هنری به خصوص خانواده این عزیز گفت: «همه ما و مردم ایران با خاطرات ایشان زندگی می‌کنیم. غرض نقشی است که در زندگی از ما بازمی ماند و ایشان بسیار برای ما خاطره ایجاد کرده است. دعا می‌کنیم در این شرایط شیوع کرونا همه هنرمندان ما سالم باشند و تقاضا داریم که حتماً فیلمسازها کارگردانان و تهیه کنندگان عزیز در این شرایط تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند عزیز دیگری از دست ندهیم.» 

وی افزود: «این سرمایه‌های بزرگ کشور به همین راحتی به دست نیامده اند. این بزرگان تجربه‌های گرانسنگی دارند که باید حفظ شوند و این که به صورت ناگهانی از میان ما بروند برای جامعه هنر ایران بسیار سنگین خواهد بود.» 

نیکنام حسینی‌پور در ادامه گفت: «دعا میکنیم ویروس کرونا هرچه سریعتر نه فقط از جامعه ایران بلکه از جامعه‌ی جهانی رخت بربندد.» 

وی در پایان سخنانش با آرزوی صحت و سلامت برای خانواده این هنرمند گرامی اشاره‌ای به صحبت‌های سید عباس عظیمی کرد و گفت: «آقای عظیمی از یاوران سر سخت موسسه بودند و در شرایطی که موسسه دوران سختی را سپری می‌کرد از یاورانی بودند که در همه حال کمک می‌کردند. همچنین در ادامه به نقل از استاد حسین پرستار گفتند که ایشان (کریم اکبری مبارکه) فقط هنرمند نبودند، بلکه یک انسان کامل و خانواده دوست بودند.» 

او سخنانش را با طلب مغفرت برای این هنرمند بزرگ به پایان رساند. 

کریم اکبری مبارکه، هنرمند با اخلاق عرصه هنرهای نمایشی، به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. 

او متولد سال ۱۳۳۲ بود و مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را داشت. وی در آثاری چون مرگ یزدگر، امام علی (ع)، ولایت عشق، مختار نامه و… به ایفای نقش پرداخته بود. 

موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت این هنرمند را به خانواده ایشان و جامعه‌ی هنری تسلیت می‌گوید.

کریم اکبری‌مبارکه به خاک سپرده شد/ بدرقه مرد اخلاق سینما تا خانه ابدی

کریم اکبری‌مبارکه به خاک سپرده شد/ بدرقه مرد اخلاق سینما تا خانه ابدی

 

کریم اکبری‌مبارکه به خاک سپرده شد/ بدرقه مرد اخلاق سینما تا خانه ابدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز